200sx s13 - "Dieseldoris" - Ras igen. Lägger ner.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

DanneZ skrev:
rebell82 skrev: Ska kolla om jag har ritningen kvar. Kan ha hamnat i soporna när plåten var utklippt... Kikar imorrn!
tack för att du tar dig tid :)
Ritningen verkar ha kommit bort tyvärr... :(
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Performance skrev:Fan vad hårdrock Matti!
Vad sitter det för cylla på Dacken nu? Ser ju misstänkt likt ut som den gamla trotjänar Dellorton sitter på :D
Riktigt porrig pipa har du fått på den också, den skulle vi ha haft Back in the days 8)
Sitter den där "60cc" som PA borrade åt mig nån gång i tiden. Har sett över portarna lite till bara... :D Skulle egentligen velat distansa upp hela cylindern nån mm eller två, men brollan hade ju sån pissbrådska att få på den. Tänkte ta Dakotan på vårt tilltänkta mopperally, om du fortfarande är man nog att hänga på?
Ja, tänk om man skulle kunnat göra såna pipor back in the days. banan så fort man skulle åkt! 8)
Performance
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
Ort: Oslo

Inlägg av Performance »

rebell82 skrev: Sitter den där "60cc" som PA borrade åt mig nån gång i tiden. Har sett över portarna lite till bara... :D Skulle egentligen velat distansa upp hela cylindern nån mm eller två, men brollan hade ju sån pissbrådska att få på den. Tänkte ta Dakotan på vårt tilltänkta mopperally, om du fortfarande är man nog att hänga på?
Ja, tänk om man skulle kunnat göra såna pipor back in the days. banan så fort man skulle åkt! 8)
Är det den där 3½:an som var så upptagen på insuget att det var igenplastat på undersidan? Vilka minnen :D

Klart jag är man nog att hänga på, var ut för nån dag sen och drog runt motorn i DBS:en, nästan så man fick passa sig så den inte slog igång och körde på bakhjulet hela vägen till solnedgången :wink:

När ska du komma på garagebesök föresten? Börjar ju dra ihop sig till Piteå nu, fast du ska väl ner på Sweden Rock istället antar jag?
Förare Team Egon Racing
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Performance skrev:
rebell82 skrev: Sitter den där "60cc" som PA borrade åt mig nån gång i tiden. Har sett över portarna lite till bara... :D Skulle egentligen velat distansa upp hela cylindern nån mm eller två, men brollan hade ju sån pissbrådska att få på den. Tänkte ta Dakotan på vårt tilltänkta mopperally, om du fortfarande är man nog att hänga på?
Ja, tänk om man skulle kunnat göra såna pipor back in the days. banan så fort man skulle åkt! 8)
Är det den där 3½:an som var så upptagen på insuget att det var igenplastat på undersidan? Vilka minnen :D

Klart jag är man nog att hänga på, var ut för nån dag sen och drog runt motorn i DBS:en, nästan så man fick passa sig så den inte slog igång och körde på bakhjulet hela vägen till solnedgången :wink:

När ska du komma på garagebesök föresten? Börjar ju dra ihop sig till Piteå nu, fast du ska väl ner på Sweden Rock istället antar jag?
Njae, insuget är stort som attan, men inte plastat... Men det är inte långt ifrån! 8)

Kung! Då måste vi bara trolla ihop ett släp lite snabbt och lustigt... Eller ska vi fega ur och ha följebil? Näe? :D

Måste ju fan ta och masa mig förbi nån dag. Antar att du lär bo där ute mer eller mindre nu? Nu idag ska jag till Sollefteå och köra raggarbil, och imorgon SKA jag ha upp bakvagnen. Är du ledig mån-tis som alla andra?
Nope, blir Piteå för mig. Kommer hänga på Jocke och traila upp beemern hans... :D Hinner du få ihop dräparn eller?
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Nu har det hänt lite grejer igen. Besiktade för några veckor sen utan problem... Sen gasade jag och va lycklig. Då for en lyftare. Bytte olja. Gasade och va lycklig. Då började en lyftare väsnas igen. Rev isär och motionerade dom. Gasade och va lycklig. Då for en lyftare... Ni fattar poängen. :) Jag lär nog ha nåt slags världrekord i att riva nissantoppar. Fort går det! :D Hade samma visa förra sommaren, så sitter nån på en ljus idé så blir jag glad.

Har pulat dit flådigare soppapump, 444cc spridare, s14 lmm och sunny gti insugskam nu också. Måste jaga tag på en linjär btr bara, då den nog går skapligt fett på laddtryck nu. Men den verkar ju vara lite piggare iaf... :)

Har varit och köpt lack nu också. Tänkte försöka att spruta lite på fronten i helgen, så får man väl se hur det går. Kan ju inte mer än gå åt helvete... :D
Performance
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
Ort: Oslo

Inlägg av Performance »

Bilder på klistermärkena önskas! :D

Har du provat att sätta in helt nya lyftare? Nytt är nytt, och nytt är inte ett par 20000mils lyftare som du klämt ihop ett par gånger i skruvstädet :wink:
Förare Team Egon Racing
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Performance skrev:Bilder på klistermärkena önskas! :D

Har du provat att sätta in helt nya lyftare? Nytt är nytt, och nytt är inte ett par 20000mils lyftare som du klämt ihop ett par gånger i skruvstädet :wink:
Då det bara finns nissan original att köpa, och dom kostar 978kr/st känns det inte så aktuellt... :evil:

Bilder kommer då dom sitter där dom ska! :D
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Gick lös med färgsprutan på fronten idag... Första gången jag höll i en spruta överhuvudtaget, så det var lite nervöst. Tror jag fick till basen rätt bra, men det blev rinningar i klarlacken. :oops: Visst bör man inte sätta igång med slipning & polering på en gång? Det ska väl härda en massa veckor/månader först? Det måste ju krylla av hemmapulare här som har lackat en massa grejer? :)

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Inte lätt att lyckas alla ggr, det är en avvägning det där.. har man det varmt så dunstar lösningsmedlen fort och det blir inga rinningar, man är snabb och lägger tunna fina lager. Kör man för kallt går härdningen och avdunstningen långsamt så det kan börja rinna oavsett hur tunna lager man lägger. Beror på blandning och sprut-teknik för det mesta. :)
Lägger man ett sista lager med rätt så förtunnad lack, eller ren förtunning om man vågar, så kan man få det sista att flyta ut om man fått det lite apelsinskals-liknande.


Jag skulle ge det några dagar och känna på något ställe om du kan skrapa bort rinningarna med en stålskrapa ("sickel" ?). Dom svåraste får du vattenslipa med en hård kloss (som inte ger vika).
Är färgen långsam på härda (skulle inte tro det) så får du vänta en bra stund..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Fick nog lite för bråttom när jag såg hur blankt och fint det blev då man la på lite extra... :oops: Men men, man lär så länge man lever. Nästa gång får jag behålla byxorna på hela tiden helt enkelt. Får väl ge det några dagar och prova att klämma lite grann, så ser man väl om man kan slipa lite då.
Performance
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
Ort: Oslo

Inlägg av Performance »

Åh fan! Lack! :shock:
Hur ska man känna igen din bil nu? :wink:

Nämen allvarligt talat så blir det där skitfint!
Förare Team Egon Racing
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Måste ju visa hur den blev med fronten monterad också... Med rinningar och allt! :)

Bild
Bild

Blev faktiskt riktigt nöjd med lackningen. :D Blev en liten nyansskillnad som inte syns så bra på bilderna. Men på ett par veckor till ser den nog ut som kriget ändå!

Ja just det... En liten försenad pik till en viss volvo-raggare här på forumet. 8)

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

rebell82 skrev:Måste ju visa hur den blev med fronten monterad också... Med rinningar och allt! :)

Bild
Den ä grym!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Performance
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
Ort: Oslo

Inlägg av Performance »

rebell82 skrev: Ja just det... En liten försenad pik till en viss volvo-raggare här på forumet. 8)

Bild
Hehe, stiliga klistermärken! Jag får ta och pallra mig in mot stan nån natt och vissla och pysa lite så du slipper fundera på var jag är 8)
Förare Team Egon Racing
Performance
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: lör sep 17, 2005 2:44 pm
Ort: Oslo

Inlägg av Performance »

Appropå ingenting, ska du åka Övik Open om det blir ett nytt datum för det? (har ju skitit sig två helger i rad nu :evil: )
Vi måste ju se vem som verkligen är snabbast så att nån av oss kan vara riktigt dryg och jävlig på fyllan mot den andre!

Andra plats är förste förloraren..... :wink:
Förare Team Egon Racing
Låst