Jag satt på tribunen.
Den repan är faktiskt en av dom fränaste jag har sett i Piteå.
Jag har en topplista:
-Kolfiber-PV'n första gången man såg den.
- En grön camaro med Pro stock v8'a (första gången jag såg en bil vrida sej såpass mycket, för så å ta igjen och blåsa om motparten.
- PV'en i den här filmen.
- Turbo-folkan som lyfte alla hjulen och stod på wheelie-barsen, varje gång, och som åkte 7-8-sekunders vändor
PV'en var väl hälgens snabbaste bil (var en dag på strippen och vår-tävling i ett).
Fränt å komma dit, maxa ut chassit, garva, åka hem
Sånt gillar vi.
Det at det var skalet av en PV, tyckte man ju också om.
Men till er som vet, när man åker snabbare enn vad chassiset är godkänd för, kan man fortsätta å åka, bara man släpper gasen före mål så man inte åker under tex 7,50s mer, eller blir det karanten och är chassit oanvändbart för framtiden? Dvs måste man riva och stoppa dit en annan motor för å upphäva merknaden i vagnlisensen?
Håppas den kommer på banan fler gånger. Måste vel finnes nån class i competition för den...
Men ni får hålla er undan "ET super pro" (ner till 7,50) för jag vet inte om jag klarar å få B20'in till å gå så snabbt
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster