Om ni aldrig har sett en vuxen man dansa som en liten skolflicka av lycka så skulle ni se mig nu!!
Har satt i boxen i bilen och startat upp och efter lite mindre justeringar i mappen så går motorn som en dröm! Jämt och fint på tomgång, stabilt lambda, kunde även stänga spjället massor och fortfarande ha en stabil och fin tomgång, det har aldrig gått förut med ms. Svarar fint på gas också. Men nu måste jag ut och mappa om bränslet för det är åt helvete fel nu när motorn äntligen går som den ska!!

Snabb mappning och sen iväg med bilen för vinterförvaring.
Felet som gäckat mig i flera år visade sig vara en lödning på Q10 där ben 2 och 3 hade kontakt. När detta fixats så såg båda spridar kretsarnas signal lika ut, båda har nu den konstiga spiken. Testade även att pwm regleringen fungerar som den ska innan boxen hamnade i bilen.
Här har ni ett praktiskt exempel på ett fel som inte syntes i stimulator men som ändå ställde till det rejält! Tur att maskin inte brunnit upp bara!!
Är helt otroligt glad nu och övertygad om att felet nu är borta och jag tror även att den skumma spiken ska vara där. Nån får gärna verifiera på sin motor med högohmiga spridare. Mät direkt på spridaren. Spiken ser exakt lika ut med en Bosch 465cc spridare som med en mototron 680cc och med två 680cc parallellt.