Audi S1 Gtr

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Grusbusen »

Hej, kul med ytterligare ett GTR baserat bygge!
Här står lite hur jag resonerade angående ATTESA styrningen.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=165
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Stigenberg...som brains skrev så är det ett standalone system för styrning av 4wd. Och är det 2wd man vill köra så är det mycket riktigt r32ans fördelnings låda som tycker bäst om det.
Var i sverige håller han som svetsat om ditt svep till. Har för mig att mitt svänghjul skulle behöva bli ca17mm bredare
Än audis orginal. om man kan använda orginal sväghjul och slippa göra en adapterplatta så är svetsning en billig lösning...varför krångla till det...ska mäta lite och tänka hur jag ska göra

Grusbusen....ja nu börjar man känna till några coola byggen med gtr drivlina...
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Okej då är det ju lungt...

Han håller till i Dalarna.. Om du vill kan jag ge dig måtten på det sök mig på FB och dra ett medelande isf ;)




//Stiggen #Trust it sideways
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Okej då är det ju lungt...

Han håller till i Dalarna.. Om du vill kan jag ge dig måtten på det sök mig på FB och dra ett medelande isf ;)




//Stiggen #Trust it sideways
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Ska mäta lite på mitt svänghjul/koppling och på lådan och försöka komma fram till hur jag ska göra.
svetsa eller adapterplatta.
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

För att få mig en uppfattning om hur motorn skulle hamna så la jag i den i bilen lite provisoriskt
Bild

Lär göra en klar skillnad på viktfördelningen hoppas jag 8)
Bild

Men det blev lite trångt för insuget mot bromsservot..man kanske skulle vinkla motorn lite då blir den ju lägre med
Bild
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Kadett4wd »

En plattare servo kanske?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av smidy »

eller flytta fram servon, nu bör den väl ha rum framför motorn?
Stigenberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am

Audi S1 Gtr

Inlägg av Stigenberg »

Ser så jävla fett ut det där Erik! Du har inte funderat på stående pedalställ ? Då slipper du ju bomben iaf
Tänk vad mkt lättare vi hade haft om Nissan hade lutat sin maskin åt samma håll istället för åt andra ;)


//Stiggen #Trust it sideways
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Kadett4wd...ja det är en lösning

smidy...bromsservot framför motorn?. Kan du ha förväxlat broms och styrservo?

Stigbergen...jag vill ha bromsservot kvar. Tycker inte om när det är tungtrampat.
Ja det hadde underlättat mycke om maskinerna var lutade åt samma håll..
Men motorn blir ju några cm lägre och insuget får plats bättre med lutad motor
Granlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: tis jul 13, 2010 7:15 pm
Ort: Trollhättan

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Granlund »

Du kanske kan använda ett insug som blir mindre och mindre baktill?
Liknande detta:
Länk

Annars kanske du kan ha själva insugskammaren lite lägre ner eller använda insugrör med en lätt böj på?
Erik Granlund
Evinrude
Forumsberoende
Inlägg: 621
Blev medlem: mån jan 17, 2011 5:17 pm
Ort: Sundsvall

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av Evinrude »

BMW e34 med V8 har bromsservot bakom framlyktan, like so
Bild
Jonas Sanderyd

BMW 525ix Turken 351WHP@1,1bar
BMW M5 732WHP@1,4bar
073-8363672
ErikFloren
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Ort: Gimo

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av ErikFloren »

Granlund....jag har provat med ett s4 insug och så har jag ett 3b insug som jag ska kapaisär och vända på och se hur det passar
Bild

Bild





Smidy och Evinrude...jag har sett elektriska styrservon. Men aldrig sett en sådant bromsservo. Har man en slavcylinder Som trycker på servot/huvudcylindern? Eller är det elektriskt? det där skulle man i princip kunna sätta i skuffen
smidy
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tor jan 07, 2010 7:01 pm
Ort: Åland

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av smidy »

i ditt fall skulle jag köra med ett tryckande stag fram till servon/huvudbromscyl. alltså helt enkelt skarva staget som går från pedalen, gör man det stadigt så kan man även ha lite kurvor på staget för att svänga förbi insug och annat tjafs, går ju också att använda vajer så kan man sätta servot var man vill, men då blir det lite mera utväxlingar och sånt som gärna krånglar. vill man riktigt krångla till det så kör man hydraliskt, tänk koppling, huvudcylinder, slavcylinder, servo.
wiell
För mycket laddtryck
Inlägg: 220
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm

Re: Audi S1 Gtr

Inlägg av wiell »

Tänk s1 insug. ;-) dom är ganska platta.

3b insuget så blir vinkeln på första insugsröret knepigt om du ska mata framifrån.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar