Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Funderar lite på hur dåligt/omöjligt det blir om man vill kombinera ett cylinderkit som vill ha en vevstake på 90mm, men kör med en på 85 i stället.
Bygger isf nytt vevhus så höjden kan anpassas, men blir vinkeln för "tvär" , för mkt friktion etc.
Tex rt/95 cylinder , am6 vev med rätt slag.
Mvh Jocke
Bygger isf nytt vevhus så höjden kan anpassas, men blir vinkeln för "tvär" , för mkt friktion etc.
Tex rt/95 cylinder , am6 vev med rätt slag.
Mvh Jocke
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Du kan behöva mera spolduration än 'normalt' pga kolven rör sig snabbare i nedre dödpunkt.
utblåset är inte lika känsligt dock ändras det något det med.
utblåset är inte lika känsligt dock ändras det något det med.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Okidoki, det lät ju som något genomförbart då.
Har hört att det finns fantomer som lyckats få till det med 44mm slag i rt70 cylindern också, men då blir det väll avancerad slipning kan jag tänka
Får leta vidare i cylinderdjungeln innan man bestämmer sig.
Har ni förslag på "porrig" set up får ni gärna posta dem här.
Förutsättningen är att en am6 vev skall användas helst med 44mm slag och 85 mm stake( äger en sådan).
Vattenkylningen bör vara ansluten i cylindern, inga kanaler i blocket.
Har hört att det finns fantomer som lyckats få till det med 44mm slag i rt70 cylindern också, men då blir det väll avancerad slipning kan jag tänka
Får leta vidare i cylinderdjungeln innan man bestämmer sig.
Har ni förslag på "porrig" set up får ni gärna posta dem här.
Förutsättningen är att en am6 vev skall användas helst med 44mm slag och 85 mm stake( äger en sådan).
Vattenkylningen bör vara ansluten i cylindern, inga kanaler i blocket.
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
svarva av botten plattan 5mm och kylningen tas ut på sidan på aerox.......
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Synd att vi "gick om varandra" i kväll, skulle gärna lånat cyllen.smokke skrev:svarva av botten plattan 5mm och kylningen tas ut på sidan på aerox.......
Åker hem vid 09.00 tiden söndag, så blir snålt om tid, du har sms på din tele ggr2.
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
vi skickar upp prylers med posten
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Hmmm hur funkar det med intaget för kylning i toppen när man vill vända cylindern bak å fram.
Vill skicka pipan bakåt men cylindern jag är sugen på är inte "liksidig".
Blir det prob ?! Tänkte ha elpump och ingen termostat.
Vill skicka pipan bakåt men cylindern jag är sugen på är inte "liksidig".
Blir det prob ?! Tänkte ha elpump och ingen termostat.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
om det inte bildas luftfickor så funkar det.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Ok, bildas det luftfickor om man har anslutningen i toppen "neråt".Kadett4wd skrev:om det inte bildas luftfickor så funkar det.
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
tror inte du behöver köra med pump ens....på våran k50 med bakfram rt-cylinder så funkade det jättebra med själv tryck,den cylindern är juh än mer vinklad än vad d blir på ett Honda block
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
okidoki. Vill bara undvika att köpa en cylinder för 3-4000 kr och bygga om ett block å sen strular det.smokke skrev:tror inte du behöver köra med pump ens....på våran k50 med bakfram rt-cylinder så funkade det jättebra med själv tryck,den cylindern är juh än mer vinklad än vad d blir på ett Honda block
Lasses alu.svets funkade utmärkt och måste säga att han svetsar riktigt fint för att vara "nybörjare", så det ska bli riktigt kul att börja på ett promod projekt.
Ska inte röra en skruv på nya byget innan jag minst har en färdig moppe först.
Kanske får bjuda upp dig på mekhelg, har ingen skruvarkompis just nu och det är dåligt för motivationen.
/ps. Lutar åt polini 94cc
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
jafan det är en fin cylinder som levererar sags det,håller du på att svetsa upp ett helt nytt block igen??
by the wejj....du ha p.m
by the wejj....du ha p.m
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
Luftficka får du om luften inte kan åka upp i kylaren.
men det går att komma kring när du fyller vatten.
bara vinkla och luta moppen.
Jag kör utan vattenpump på min hynda.
Den visar inga tendenser alls till att gå varm.
Men jag har 2st cr250kylare.
och tips!
2taktare ska gå runt 40-50 grader för att leverera max effekt.
men det går att komma kring när du fyller vatten.
bara vinkla och luta moppen.
Jag kör utan vattenpump på min hynda.
Den visar inga tendenser alls till att gå varm.
Men jag har 2st cr250kylare.
och tips!
2taktare ska gå runt 40-50 grader för att leverera max effekt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
trodde dom skulle gå betydligt varmare. 40-50 e ju bara ljummet. men en luftkyld kan dom hålla så låg värme?
tel 0707149931
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dax för lite hjälp av er med erfarenheter !
nej,, men man kan försöka komma dit
Hur man nu lyckas är en totalt annan femma.
Hur man nu lyckas är en totalt annan femma.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!