Sponsorer
![Bild](http://www.battsam.se/wp-content/uploads/2012/05/sverull.gif)
![Bild](http://shop.klracing.se/dokument/bibliotek/Image/logo.png)
Presentation
Heter David och är 17 år gammal, bor i Lenhovda ett gäng mil utanför Växjö. Brukar ha som motto att jag kan allt, har bara inte lärt mig det än så även om jag inte testat göra något av det i detta projektet innan är meningen att jag ska försöka göra allt själv. Fastnade tidigt för att effekt är det viktigaste av allt, har aldrig vart särskilt intresserad av att varken ha stereo eller att det ska se bra ut på utsidan även om jag försöker fixa det vettigt för brudarnas skull.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Historia
När jag var 15 köpte jag morfars 1975 244GL, hade några planer men märkte snabbt att det var varken inom min budget eller att jag har verktyg att utföra något roligt med den bilen så bytte till mig denna 740n, när jag fick den var det kass låda men det slängde vi upp en ny m46 rätt direkt. Meningen var att bara serva den lite, snygga till och ute o leka lite första året med körkort då den flyttade på sig rätt bra och Aga-diffen var ju det roligaste som fanns när man kört runt med 123 vilda hästar innan. Det jävliga var när jag och polarna körde den upp till Vallåkra där vi stötte på både ett och annat problem, bland annat rasad diff och rejält oljeläckage. Då bestämde jag mig för att denna vinter ska jag riva ner motorn o fixa till allt så man har en pålitlig bil när jag väl har lappen i hand, detta spårade ur för att riva en motor är ju onödigt om den ändå ska vara orginal. Jag köpte mig en 945 turbo i helkasst skick som jag snodde stakar, kolvar, snurra och lite annat kul för att börja bygga och det är där vi står idag lite kortfattat.
Drivlina 2014
Klart (x) köpt/påbörjat(/)
Bortplockad balansaxel (x)
Liten eftermarknads IC (/)
13c snurra (/)
Hemmabyggt grenrör
FK stakar (/)
Turbo kolvar svarvade för 16v(/)
Elfläkt (x)
Spridare modell större (har ett par Deka 600 på g)
Renoverad svetsad 10-31 (/)
3" med racekatt (x)
framställd tändning 3 grader (x)
Öppen dump (/) (funderar på trycksatt lmm, synpunkter tack!)
Sen är det ju självklara prylar man behöver med men skriver inte ner allt!
Budget:
Växellåda M46 100kr
Armstöd 250kr
Servat bilen (220kr olja och filter)
Bytt generatorrem (40kr)
Lackat panelerna i bilen mattsvart (90kr)
Bakaxel 10-31(100kr)+Färg och olja (250kr)
Köpt reservdelsbil (1000kr)
Köpt intercooler/dump/dp (1000kr)
Ny nyckel (250kr)
Grenrör (500)
Inköp (bytte rakt av mot min 240 som jag köpte av morfar för 2500)
Totalet: 6300
Kör in lite bilder på vad som hänt!
Som den såg ut nyinköpt:
![Bild](https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1075579_208923739264799_292602149_o.jpg)
![Bild](https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1006206_208923775931462_296276380_n.jpg)
![Bild](https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/970088_208923809264792_600907895_n.jpg)
![Bild](https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1065029_208923842598122_2095483759_o.jpg)
![Bild](https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1073081_208923882598118_1359652579_o.jpg)
![Bild](https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1069211_208923952598111_428317037_n.jpg)
![Bild](https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1239080_222398031250703_1534138215_o.jpg)
Gultonade dimmljusen!
![Bild](https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1377021_237751656382007_131121633_n.jpg)
Plockade av addonsen då de skulle renoveras!
![Bild](https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/1476690_250501001773739_471674242_n.jpg)
Slängde i lite stereo
![Bild](https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1468718_250501145107058_1921793738_n.jpg)
Skaffade en snurra!
![Bild](https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/944804_252996514857521_1181757748_n.jpg)
och en ölhållare!
![Bild](https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1521377_257733077717198_1062414509_n.jpg)
Och körde på lite toning där fram, tyckte de såg lite ballt ut men vettifan om de åker på igen efter besiktning och det är så den står nu!
Och nu efter struntar vi i allt annat tjafs för nu ska motorn ut så fort jag fått mina nya nycklar, hade bara en till bilen som försvann. Allt görs i Lenhovda motorgårds garage där jag sitter som sekreterare och har därför fått lite dispens att ha motorn där hela vintern, bilen däremot ska stå hos svågern.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)