Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av Grusbusen »

Jag kör också med dubbla 044or. Risken med att en pump lägger av finns ju.
I mitt sprut använder jag en funktion som heter AFR safety, dvs. om bilen går snålt, över viss AFR, varvtal och MAP tryck stänger den helt enkelt ner. Går även att indikera med tex. en fellampa. Detta kan ju även i bästa fall rädda motorn om tex. en/flera spridare slutar fungera, läckage i bränslesystem osv.
Borde väl finnas i alla sprut av rang tycker jag :wink:

petercab skrev:Vi har kört över 900Hk med A1000(EVO6), kan ju monteras i tanken om mán nu vill kyla den.
En fördel att köra singelpump är väl om den går sönder, då slutar ju bilen gå iaf :)

Är lite orolig för mina dubbla walbro nu, går en sönder så märker jag väl det först när en kolv ger upp...
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av JohanK »

Vilket sprut är det?
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av Grusbusen »

MS3X

Funktionen ser ut såhär:

Bild

http://www.msextra.com/doc/ms3/afrsafety.html
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av knotan »

den funktionen går nog att få till i de flesta sprut skulle jag tro...
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Orre
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: ons aug 03, 2011 8:48 am
Ort: Stockholm

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av Orre »

Drar upp denna tråd igen..

Om man letar efter en pump och vill ha mest bang for the buck så verkar det vara ebay man ska handla från.. Men det är ju helt överdröst med 044 kopior. Men tittar man på a1000 /eliminator så verkar det inte ha blivit kopierat (ännu!?)

Är det några som haft problem med a1000? Såg några som skrivit i denna tråd att dem inte gillar att gå torrt (gör visseligen ingen pump) men är dem superkänsliga?

Har effektmål på ca 650whp på e85
Oscar Eriksson
Tyresö
wiell
För mycket laddtryck
Inlägg: 220
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av wiell »

Dom levererar dåligt på höga tryck. Hade på min s2 innan. Men den kroknade snabbt. Kom inte över 700 motorhästar om jag kommer ihåg rätt
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Soppa
För mycket laddtryck
Inlägg: 243
Blev medlem: lör mar 03, 2012 8:57 pm

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av Soppa »

Tror ja hade ganska exakt 600 whp med min eliminator, sen vart de 2 044 kopior och vips så var de 722 whp i min 2.2 3b

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Användarvisningsbild
kolle__
För mycket laddtryck
Inlägg: 252
Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:31 pm
Ort: Huskvarna
Kontakt:

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av kolle__ »

Kör 604 whp med 1st a1000 på e85. An8 matning och retur. Inga probs
Team Trailer Trash

volvo 245 turbo
volvo 940 turbo
volvo 945 16V turbo - 533hk
BMW 525 turbo
volvo 242 -75 M60B40 turbo 698hk/888nm

https://m.facebook.com/TrailerTrashSpeedShop
Användarvisningsbild
Hewran
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: fre sep 12, 2008 2:06 pm
Ort: Frövi

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av Hewran »

620whp på 2.0L mitsu. Eliminator, 2.8 bar laddtryck. Inga tendenser att pumpen skulle krokna då iallafall.
-LIKET RACING- Hand in hand with Murphy since 2010

EVO 3: 10.11 @ 222km/h
http://www.witune.se
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 469
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: Aeromotive A1000 VS 2st 044?

Inlägg av Baxman »

Vil påstå 2 x 044 BOSCH pumper uten tvil.

Hvor mange har hørt om problemer med nye originale Bosch pumper?

Bild
Skriv svar