En vanlig grå 940 B230 8V! -SÅLD

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Kontakt:

Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -Jesuskomplex

Inlägg av 7aan »

Fint ni kan få bygga mitt turbo grenrör till e34an med ;)

När ska det mappas och bromsas? :D
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Ständig förtvivlan...

Jag har varit i garaget en hel del sista tiden, varav största delen av tiden har spenderats till att lyssna på musik och dricka bubbelvatten på tänkarpallen.
Jag har fått en massa paket och paket är alltid kul. Förutom att de betyder mindre pengar och mer arbete.
Jag har suttit ihopvikt i bakluckan och lekt elektriker, jag har försökt fixa med slangar, jag har försökt komma på varför jag håller på med det här över huvud taget.
Det enda konsekventa jag upplever är att min inkompetens aldrig sviker mig. Och jag är så opersonlig att inte ens min rörelseaktiverade vattenkran i badrummet känner igen mig längre. Eller så har den gått sönder.

Bild
En pump. Fått spridare också men dom var så fula att dom inte fick vara med på bild. Precis som mig.

Bild
Job well done!

Bild
Jälvar vad fult det är.

Bild
Jag ställde skiten i bagaget med min osannolikt fula tank. Bagaget är målat svart som hela insidan av bilen.

Bild
En till bild på en svart baklucka med bråte i.

Bild
Gjorde en ful panel och satte i fula mätare. Lekte elektriker igen. Det ska jag undvika.

Bild
Elektrikern är framme igen. Kan ingen stoppa mig? Ni ser väl hur jävla illa det ser ut? Misslyckad räddning med kabelstrumpa.

Bild
Jamenvafan, vad kan hända? Kör förpumpen några sekunder så jag fyller tanken iallafall? Jo hej du.
Det började som ett oskyldigt läckage. Någon måste ju dra det kortaste strået, och eftersom jag, som alltid, är ensam så vart det jag. Igen.
Det slutade i ett inferno av bensin, flygande verktyg och en och annan tår. Min nymålade baklucka är nu mer bara 3/4 nymålad och resten krigsärrad. Jag fick hoppa runt i några timmar med ena foten bar då den skon vart fylld med bensin i ett tappert, men än misslyckat försök att samla upp det värsta.
Jag provade byta kopparpackning, jag provade dubbla, jag provade aluminium, jag provade teflongängtejp, ja jag gjorde det jag kunde utan resultat. Jag upptäckte även att de allra flesta kopparpackningarna jag har är kopparfärgat svartstål......
Slet bort den läckande grisen och upptäckte att filtret helt enkelt är trasigt.

Bild
Denna gänga satt löst.

Dags att ta några steg tillbaka och inse begränsningarna. Igen.
Någon med högre ambitioner hade skämts över detta arbete men yrkesstolthet är ingenting jag lider av speciellt mycket.
Och jag har ju personifierat fars uttryck :"Det är bättre att göra något två gånger än att inte göra någonting." Jag får göra om allt jag gör. Oftast fler gånger.

Men det finns ingenting som tröstar lika väl som färdigstyckade kadaver från kyldisken och bearnaisesås.
Skit på dig.
Stil och fason!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

7aan skrev:Fint ni kan få bygga mitt turbo grenrör till e34an med ;)

När ska det mappas och bromsas? :D
Det vet ingen. Jag tänkte mappa själv men med E85 är det väl idioti.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende

Inlägg av dundersmurfen »

Tycker det går bra för dig. Lyssna bara: finbilen (saab) nyinköpt går en tank sedan död 1,5månad innan felet hittas. Går fint när den är fixad.
Då skär reservbilen som jag lånade ut till kompisen. Tur att saaben gå iaf skrattade jag. Han fick ta min andra reservbil. Ska lämna reservbil nr 2 till kompisen som skar reservbil nr 1. På vägen till honom dör saaben efter 1 dags brukande. (totalt död, strandade mig mitt på vägen, inte ens starten går.)
Drar hem saabjäveln med reservbil nr 2 som kompisen aldrig fick då jag behövde den.
Dagen efter tankar jag reservbil 2, den vägrar funka efter det.
Tar min trogna volvo reservbil nr 3. Yes med månen 7 och extractor!
Tar bara cirka en tur på 10 mil innan tanken är slut och den börjar blanda ihop egna mjölkdrinkar i oljetråget.
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Henka_
För mycket laddtryck

Inlägg av Henka_ »

Nej för fan, vad kan gå fel egentligen?
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

dundersmurfen skrev:Tycker det går bra för dig. Lyssna bara: finbilen (saab) nyinköpt går en tank sedan död 1,5månad innan felet hittas. Går fint när den är fixad.
Då skär reservbilen som jag lånade ut till kompisen. Tur att saaben gå iaf skrattade jag. Han fick ta min andra reservbil. Ska lämna reservbil nr 2 till kompisen som skar reservbil nr 1. På vägen till honom dör saaben efter 1 dags brukande. (totalt död, strandade mig mitt på vägen, inte ens starten går.)
Drar hem saabjäveln med reservbil nr 2 som kompisen aldrig fick då jag behövde den.
Dagen efter tankar jag reservbil 2, den vägrar funka efter det.
Tar min trogna volvo reservbil nr 3. Yes med månen 7 och extractor!
Tar bara cirka en tur på 10 mil innan tanken är slut och den börjar blanda ihop egna mjölkdrinkar i oljetråget.
Det låter som mina vardagar. Därför lämnar jag inte hemmet såvida jag inte verkligen måste och således eliminerar risken för missöden.
Henka_ skrev:Nej för fan, vad kan gå fel egentligen?
Menar du mappa E85 på gatan? Isåfall : Massor. Tänk på att det är jag som ska göra det med gedigen kunskap i ämnet och utan gränser.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing

Inlägg av fredde_vit_pv »

gängan i filtren sitter löst och det är höljet som ska klämmas fast för att bli tätt!
gjort samma "fel" själv!
Mycket underhållande tråd,inte alls självkritisk :hihi: :thumbright:

/F
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Tack för input Fredde. Men om den ska sitta löst så är det en av sex som är rätt för på tre likadana så sitter bara en lös. Och jag ser självkritiken mer som en ocensurerad självbild.
SÅ. Tommy svansade förbi med ett nytt likadant filter han hade.
Så nu sitter jag här igen och stinker bensin och får skäll av samma anledning.
Jag är väl en idiot som gör fel, om man nu kan göra fel. Men den bortförklaringen jag har hittat är att när jag skruvar i nipplarna så är dom snea. Som fan. Så hur fan jag än gör så kommer bara ena sidan täta.

Så nu är det väl en färdigköpt catch tank med riktiga filter som gäller. Och eftersom jag redan lever på vatten och bröd så finns inget utrymme att skära ner på kvar så jag får väl sälja skiten i delar och skratta mig trött.

Heppåre.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag gick till garaget idag igen och som vanligt så ångrar jag det.
När ångesten rekordsnabbt tog vid så tog jag några bilder och sprang hem igen och grät, drack vaniljte och kollade på Gilmore Girls.
Jag ser inte fram emot att sätta mig som en särskrivare i den förpestade oralfloran till baklucka igen.
Och jag har märkt att folk idag är så illitterata att de inte ens kan döpa sina barn till något vettigt. Det verkar vara en gräns på max fyra bokstäver idag.
Bild
Amenvafan...

Bild
En svindyr pinne som tydligen ska vara "the shit". Alltså skiten.

Bild
Jag har sytt värmeskydd för tändkablarna och oljeslangarna. Eller jag och jag. Tvångsarbete.

Bild
Vad tror experterna om dessa? 2st alltså. AN8, 30micron, 900l/h, magnetiskt med tvättbar/utbytbar insats som är skitful. Kolla bara..

Bild

Stiiiiiiil och fason.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Adler
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Adler »

Haha vilket äventyr med bränsleläckaget, har haft ett flertal liknande incidenter i mitt eget garage, som bl.a. kan beskrivas med en helfylld hink med sunkig mineralolja på torrt betonggolv. Vid denna händelse var jag långhårig och blev så förbannat på det där jävla håret när man inte såg någonting med typ 10 liter olja på golvet så saxen åkte framåt och håret kastades åt helsicke.

Så jag förstår varför du har ångest i garaget. ;-)

Bränslesystemet blev riktigt snyggt för övrigt..

Mvh,
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Adler skrev:Haha vilket äventyr med bränsleläckaget, har haft ett flertal liknande incidenter i mitt eget garage, som bl.a. kan beskrivas med en helfylld hink med sunkig mineralolja på torrt betonggolv. Vid denna händelse var jag långhårig och blev så förbannat på det där jävla håret när man inte såg någonting med typ 10 liter olja på golvet så saxen åkte framåt och håret kastades åt helsicke.

Så jag förstår varför du har ångest i garaget. ;-)

Bränslesystemet blev riktigt snyggt för övrigt..

Mvh,
Det var med andra ord bra så att du blev befriad från den horribla frisyren som historiskt sett bärs av kvinnor.
Såvida det inte var 80-tal och du försökte en äkta James Hetfield-mullet, i så fall har du min djupaste respekt.
Och tack, positiva kommentarer värmer platsen där hjärtat normal sett befinner sig. ;)
Och ett oväntat kliv in i smileyanvändandet.

Kolla bara så erotiskt...
Bild
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Henriksson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Henriksson »

Det är inte så att nippeln bottnar i botten på filtret, varit med om att de kan göra det på 044 pumparna, får korta av nippeln lite så brukar det täta. Kanske
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Henriksson skrev:Det är inte så att nippeln bottnar i botten på filtret, varit med om att de kan göra det på 044 pumparna, får korta av nippeln lite så brukar det täta. Kanske
Tack för tipset. Nipplarna i pumparna är nedsvarvade men finns ingen botten på filterna.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av AnkanindaVolvo »

ska de inte vara en sån där kopparfärgad järnring mellan den där fina blaua kinamojängen?
Användarvisningsbild
Trubbis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Trubbis »

Ankan, de är ju de han haft, men anläggningen är ju allt annan än jämn när nippeln sitter så snett :)

För övrigt tycker jag att detta är den mest underhållande tråden på hela interwebben, jobba på bara :thumbright:
Ludvig Lyttbacka
Skriv svar