dåligt har legat exakt en vecka nu med hög feber och influensa. jag lyckades sen också tok hosta sönder revbenet som just börjat fungera skapligt. men jag har fått pencilin nu och det blir sakta men säkert bättre nu och jag hoppas att jag kan jobba några timmar i morgon då jag skulle gissa att mina kunder är galna på mig nu då jag inte svarar i telefon eller mail?
du har förståt helt rätt angående effekten och vad som begränsar

med en super HX35 så börjar avgastrycket komma upp mot laddtrycket vid ca 475hk och ca 2bar ungefär den kommer dock att orka stalla upp utan problem skulle jag tro baserat på hur peter högdhals M10 på 1.8 liter som vi bromsade med liknade kam och med en super hx 35.
ska man över 500hk så måste det dit en super hx 40 och om man bygger tillräckligt bottenstark sugmotor (snäll kam mm som många tycker är så fel) men då så kan jag kompencera med laddtryck och med en 1.8L motor med så snäll kam så räcker Super hx 40 till ca 3.3bar så i slutändan så kommer den motorn ge mycket mer effekt.
i teorins värd liknade effekt som jag hadde i somras 600 sävar hk och prestandan ska inte ligga så mycket efter sommarens motor som gick 1.32 5.92 9.40 men bilen kommer tyngas ned och den blir svagare på lägre varv så det blir i fantasins värd en kapacitet i en perfekt värd typ en 9.65 repa?? med en hx 35 så blir det väldigt svårt att köra under 10 sekunder. index är 10.30 och index flyttas om man kör under 0.6sek.
mvh jens