Chassi:
Gula Koni Dämpare
Fjädrar 2,5" 6"lång 550lbs fram
Fjädrar 2,25" 5"lång 850lbs bak.
Coilovers fram
justerbara topplagringar fram
Millway topplagringar bak
HR krängningshämmare fram o bak
Det är en 325 - 87 som in förkaffades 2009 för att köra bankörningar med.
2011 såg den ut såhär:
2012 blev den med turbo och såg ut såhär:
Sen....
Rätade ut den och körde den i sommras:
Sålde snik-turbokittet som satt på och köpte:
Och i skrivande stund så är det kvar innan uppstart:
*dra bränsleslang
*reda ut vilka reläer och säkringar som är vad
*tanka
*vrida på nyckeln ,gasa o köra
Nu när jag sitter här och försöker summera vad jag gjorde i lördags så kan jag inte riktigt svara på vart timmarna tog vägen.
Kopplade in elhärvan, gjorde klart oljan in o ut ur turbon, fipplade ner fuelrail
Inte mycket att ta bilder på men såhär ser iaf Biltemas krymplack ut
Idag har jag dragit alla soppaslangar underbilen och i bagaget
Inte lika snyggt som i Rippers, med det funkar.
Nu när jag tittar på bilen undrar jag varför det är så olika längd på slangarna.
Troligtvis för att jag var så invig på att vrida på nyckeln
Yeah! Vi får alla vänta på en startfilm tills nästa helg
Jag hade kunnat bjussa på en film när jag drar runt startmotorn men...
Får ingen signal till soppan, vevaxelgivarn strular.
Jag och en kompis höll på i ett par timmar att felsöka osv, men varken han eller jag är så bra på Vems.
Så nästa helg har jag bokat dejt med en Vemskunnig kompis. Hallelulja !
Sök på "bmw e30 c101 connector" så hittar du info om motor-kontakten, den runda vid säkringslådan bakom vänster fjädertorn.
Den du borde använda är den gröna pin 7 som ger spänning till original-tändspolen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jag hade ett china-bränslefiler monterat som jag fick med när jag köpte catchtanken av en kille,
tänkte byta ut de inom en snar framtid, men tänkte att det ändå skulle hålla under uppstart.
Så fel man han ha. Det stod jue som en fontän i resevhjulsbaljan
Skäms sa jag!
Letade upp mitt gamla soppafilter och klämde dit de. Tätt o fint.
Då började det droppa om ena soppapumpen.
Drog lite, läckte fortfarande, lite till o lite till FailDå gick anslutningen av.
Så jag fick fulplugga osv, köra med en pump (vilket räcker gått o väl för mitt ändamål) soppatrycket låg stabilt och bra.
Efter ett samtal till Vems-Jörgen (tack för rådgivning)
Och nerladdning av ny mapp (tack Mattias Sävar-turbo)