Jeppa skrev:fysatan va grymt! Keep up the good work!!
Tack. Kul att du gillar det!
Tack!
Elias_ skrev:riktigt snyggt

vill inte vara petig med lambdasonden bör sitta längre bak om den skall hålla ett tag. det syns inte på bild men har du vinklat sonden lite i flödesriktningen?
Tackar! Hmm, nu när du säger det så låter det rätt vettigt.

Kom precis på att jag har ett extra lambdauttag i katalysatorn, kan ju flytta den dit. Tanken var att jag skulle få så bra respons som möjligt närmast turbon. Kollade specen på sensorn och den klarar 930C under drift och upp till 1030C under korta perioder. Det borde ju funka kan jag tycka.
Såsom sensorn är placerad nu så är den lätt vinklad med avgasströmmen. Bra eller dåligt?
Har varit ganska produktiv idag också i garget. Började med att slitsa upp wastegateröret som hade slått sig lite. Var inte konstigheter, det linjerade upp väldigt fint efter omsvetsningen.
I och med detta kunde jag nu montera grejerna i bilen för att se hur det hamnade, det blev väldigt bra inpassning måste jag säga. Bilderna talar för sig själv
Var tvungen att koppla in lite slangar för att få lite perspektiv på det hela. Bra motivationshöjare!!!
Downpipen linjerade upp fint mot torpedväggen och växellådan, ingen kontakt någonstans. Även utloppet kom ut fint precis framför växellådsbalken.
Sen var det dags att börja med dagens stora jobb. Göra ett sportauspuff

materialvalet blev 3" rostfritt hela vägen + en ljuddämpare på slutet.
Även det tog sin beskärda tid, men är väldigt nöjd över resultatet. Allt blev klart förutom ändröret, jag har inte riktigt bestämt mig hur det ska se ut.
Totalt gick det åt ungefär 2,5m rör, 7st 90 graders böjar och 3st v-bandspar.
Detta röret blir inte roligt att svetsa, räknade till 12-13 skarvar. Jag undrar hur mycket det kommer slå sig
Såg att det låg en hel del förbrukade tillsatspinnar på svetsbordet innan jag gick hem

, när jag tänker efter har det blivit en väldans massa svetsande denna helgen.