Jag söker med ljus och lykta efter en bmw diff med 94mm utgående medbringare.
Ska stoppa ner diffen i min multilink bakvagn, så fästen spelar mindre roll eftersom dem måste göras om i vilket fall.
M3 e36 3.2 diffen passar och har Lsd som hade varit grymt, men dem är ju inte dirket vanliga i sverige.
Annars lutar de åt nån annan bmw diff å sen svetsa skiten och göra adaptrar för drivaxlarna.
Nån som har åsikter,tips eller rent av en M3 diff att sälja?
Bmw diffar
-
- För mycket laddtryck
Re: Bmw diffar
Samma storlek men lite olika hus på bla. E34 535,540. 735, 740. Sen finns en liten bastard med 188mm kronhjul men stora medbringare på 730.
Håkan Foldefors
Har dem andra 210?
Bakvagnen ska sitta på en 600nm volvo spis så de är ju inga jätte påfrestningar för en stöddig bmw klump
Hur ser infästningen ut på dem? Är de ett fäste nere i vänster hörn bakpå kåpan eller två "öron" E36 style?
Bakvagnen ska sitta på en 600nm volvo spis så de är ju inga jätte påfrestningar för en stöddig bmw klump

Hur ser infästningen ut på dem? Är de ett fäste nere i vänster hörn bakpå kåpan eller två "öron" E36 style?
-
- För mycket laddtryck
De jag nämnde har 210 ja. Infästningen skiljer dem emellan också har jag för mig. Kommer inte ihåg vilken jag höll på med. Men den hade två gängade hål i bakre kåpan och ett bultat fäste på sidan av klumpen som gick framåt med ett gängat hål i kardanriktningen. Har för mig att det var ett par öron på sidorna fram på klumpen som man skulle kunna borra och gänga för att fästa i också.
Håkan Foldefors