Hej jag har lite fråga om inställning på laddtrycksventilen till mitt Vems .. Var o körde bilen o bänk o så koppla vi in laddtrycksventilen Men den ville svaja i laddtryck väldigt mycket .. så effekt kurva blev tyvärr samma .. Här är bilder på inställning som körd med .. Vi var osäkra på vad man ska ändra så inte ventilen pulsar så .. Men så tyvärr fick aldrig tid att prova i bänken för där gick ett vevlager .. Om någon har tips o ide på vad man kan börja att prova med
Det kan vara bra att sätta target till ett enda fast tryck, motsvarande det tryck du sätter på varje rad i refdc-tabellen. Sen mappar man in rad för rad (tryck), antingen med eller utan regleringen beroende på hur det vill fungera och vad man klarar av att analysera utifrån dataloggarna. Har man regleringen på kan man hitta rätt refdc-värden snabbare men då måste man låta regleringen jobba också, sätter man villkoren för snävt hittar man aldrig dit.
Börjar man utan reglering så kan man göra det på första raden så man vet vilka värden man ska börja på, då kan man öka trycket (nästa rad) och slå på regleringen för då lär det gå betydligt bättre för regleringen att hitta igen trycket och man kan se vilket refdc som det blev i loggen.
Alla löser det väl på sin nivå, beror på vad man är ute efter också..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Precis.
Sätt nedersta raden i ref dc till grundladd och alla parametrar till 0. Sätt boosttarget till grund ladd och kör. Öka på där den inte orkar hålla laddet.
När det är klart är det bara att successivt öka target och följa med med på samma sätt i refDC
Okej ja men den hade inte problem med att den skena i trycket.. Utan den pulsa som bara den o då gick kurvan upp o ner med... det såg man på laddtrycks kurvan med ...