Kan bli så... för mk18 sitter ju på var och varannan Volvo, hade varit roligare att ha nått mer egetvolvobrage skrev:Gå for Rota!:D Kler 240 vanvittig bra og er ikkje så vanlege felgar på Volvo:)
Bilen blir strøken!!
Volvo 242 v8
Re: Volvo 242 Csb v8
-
- Forumsberoende
Heilt klart! 

Du får sälja fälgarna till mig och köpa nya.
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Får säga till när jag har bestämt mig. Är ju en del grejer som är till å göra, innan det börjar vara dags!Tegheim skrev:Du får sälja fälgarna till mig och köpa nya.
Sjukt sugen på en 242 med v8, borde vara en optimal däckbrännarbil 

-
- Forumsberoende
Fan va trevligt när allt e frächt å fint!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Jag hade en för många år sen, en 244 med en 350tbi. Bara lite lätt preppad kanske 250hk... och den gick att slira obegränsat medSteve skrev:Sjukt sugen på en 242 med v8, borde vara en optimal däckbrännarbil

Öhh jeo... mycket roligare nu när allt börjar att vara det! Som en kompis sa... faan man blir ju int ens skitig!jonas landin skrev:Fan va trevligt när allt e frächt å fint!

Tillverkat drop-stop till bakaxeln, valde den snabba och enkla lösningen med två bitar spännband.
Justerade även in den i sidled med panhardstaget.

Gjort färdigt bromsservot
Före

Efter

Sen när jag skulle montera huvudcylindern som jag just har blästrat och lackerat, så tappa jag den ju såklart... så att ena öra gick av!
tur man har fler än en donator
, så det vara bara skruva lös nästa och göra om allt!
Märkte tidigare när jag skulle montera krängaren fram att den krocka lite med motorfästet, men det löstes snabbt med två m12 muttrar...

Stabstagen fick sig en omgång oxå.

Ska bara hänga och torka innan dom ska dit!

En bild på fästet till fördelningsblocket som jag var tvungen ta lös och använda innan blästring och lack

Börjar vara dags att ta i tur med bromsrören och slangarna nu sen, ska bara kolla om det är lönt göra själv eller om man ska köpa färdiga. På bakaxeln rengjorde jag dom gamla, men det hade nog nästan gått lika snabbt att tillverka nya.
Justerade även in den i sidled med panhardstaget.

Gjort färdigt bromsservot
Före

Efter

Sen när jag skulle montera huvudcylindern som jag just har blästrat och lackerat, så tappa jag den ju såklart... så att ena öra gick av!

Märkte tidigare när jag skulle montera krängaren fram att den krocka lite med motorfästet, men det löstes snabbt med två m12 muttrar...

Stabstagen fick sig en omgång oxå.

Ska bara hänga och torka innan dom ska dit!

En bild på fästet till fördelningsblocket som jag var tvungen ta lös och använda innan blästring och lack

Börjar vara dags att ta i tur med bromsrören och slangarna nu sen, ska bara kolla om det är lönt göra själv eller om man ska köpa färdiga. På bakaxeln rengjorde jag dom gamla, men det hade nog nästan gått lika snabbt att tillverka nya.

så jäkla snyggt och stilrent bygge 

Sebastian Kristensson
b230 16v turbo 638whp/625wnm @1,9bar
2016: EDPS Emmaboda 10,62/217kmt 402m opreparerad bana
Malmö raceway 6,69 201m klistrat tyvärr ingen slutfart
Action Meet Mantorp 10,20/217kmt 6,62/201m
Malmö raceway 6,62/173kmt
Sponsorer: Tuneitmotorsport | Speeding.se | KL Racing | do88
b230 16v turbo 638whp/625wnm @1,9bar
2016: EDPS Emmaboda 10,62/217kmt 402m opreparerad bana
Malmö raceway 6,69 201m klistrat tyvärr ingen slutfart
Action Meet Mantorp 10,20/217kmt 6,62/201m
Malmö raceway 6,62/173kmt
Sponsorer: Tuneitmotorsport | Speeding.se | KL Racing | do88
Tack!Se88e_K skrev:så jäkla snyggt och stilrent bygge

Nu är bromssystemet färdigt, blev nya färdiga rör... skiljde typ 300kr mot att köpa meter vara och tillverka själv, på stället jag kollade pris.
(kanske hade varit eljest från Biltema, men är lite allergisk
). Så det var ett enkelt val!
Har även monterat stabstagen

Sen har jag finlirat med främre hörnen på hjulhusen bak. Vart lite väl tight passning mot däcket, när jag fick ner den i kör höjd. Valsade och knackade till det, så nu är det ungefär 20mm frigång runtom, till kanten med 8,5" et6 225/40-18" och 25mm spacer.

Nu sen vet jag inte riktigt vad jag ska fortsätta med. Antingen börja klura ut hur inredningen ska bli, eller montera front, skärmar, huv, dörrar- passa in alla springor och skicka den på lack. Ska ta och fundera lite
(kanske hade varit eljest från Biltema, men är lite allergisk

Har även monterat stabstagen

Sen har jag finlirat med främre hörnen på hjulhusen bak. Vart lite väl tight passning mot däcket, när jag fick ner den i kör höjd. Valsade och knackade till det, så nu är det ungefär 20mm frigång runtom, till kanten med 8,5" et6 225/40-18" och 25mm spacer.

Nu sen vet jag inte riktigt vad jag ska fortsätta med. Antingen börja klura ut hur inredningen ska bli, eller montera front, skärmar, huv, dörrar- passa in alla springor och skicka den på lack. Ska ta och fundera lite

Mooseville Performance