Turboval b5234t

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Apel_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: mån aug 27, 2012 11:16 pm
Ort: Sundsvall

Turboval b5234t

Inlägg av Apel_ »

Är på jakt efter en ny turbo och är osäker på vad som är lämpligt men framförallt vad som passar. Motor i sig är en b5234t med h-profil, autotech chip, glt kammar, deka 630cc, 95-oktan. Söker efter en turbo som pallar ca 4-500hk, vill vara relativt diskret och turbo ska passa på original grenrör alternativt japan/s60r för bättre flöde. Uttag för extern wastegate ska svetsat i grenrör eller avgashus. Vad kan man hitta för runt 3-5000kr som hänger med till dessa siffror?

//Simon
Duke of Cruel
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: lör sep 05, 2009 3:15 pm
Ort: kronoberg

Re: Turboval b5234t

Inlägg av Duke of Cruel »

Kan kun rekomendera att du får den mappad. Chip till standard stakar är skit.

Glidlagad Precision med 54mm inducer är nokk vad du söker, går också att få med mitsu turbin hus
inga kat = inga co2
Apel_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: mån aug 27, 2012 11:16 pm
Ort: Sundsvall

Re: Turboval b5234t

Inlägg av Apel_ »

Har h-profil, även en bredbandslambda. Har kikat på dem men blir nog lite för dyrt med en sådan..
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Turboval b5234t

Inlägg av Pacman »

Turbobanditens TB58 eller motsvarande T3/T4W med 58mm inlopp och integrerad wastegate.
Jag har mappat flera femmor med sådana och de funkar kalas. Man måste porta upp wastegatehålet om man kör med den interna wastegaten. Kör man med extern är det såklart inte nåt att fundera på.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Skriv svar