Har fått lite förkylning och feber så det blir väl inte så mycket gjort i helgen, men tog lite bilder på fälgarna och hur menyn ser ut i tändboxen.

Som sagt så är den ju lite hög.

Framfälgarna kunde gott varit lite bredare, kanten skymtar fram iaf.

Såhär der menyn ut i tändboxen. Översta är varv och den undre är tryck.

Jag har ju låst fördelaren på ca. 35 grader och här ser man att jag backar ju av max när jag ska starta och sedan rampar upp tändningen på varv. Vid 2700 och uppåt så har jag 33 grader.

Här är kurvan för vakuum /tryck. Det röda strecket indikerar vad insuget ser just nu, motorn avstängd och 15 psi. Atmosfärstryck alltså. Här gäller det ju att inte göra en tankevurpa och tänka att 15 psi är laddtrycket.. Jag retarderar tändningen långsamt ner mot 6 psi och sedan har jag 21 grader resten av vägen. Om man vill kan man ju sänka den ännu mer vid högre tryck sedan så är man ju lite säkrare om t.ex wastegate slangen skulle gå av eller nått.
Har inte gjort några djupgående tester med tändningen, utan kör med sånt som jag har läst mig till bara. Är ju inte den första smallblocken i världen precis.
Det finns massa fler funktioner i boxen med som jag inte använder, burnout varvstopp, launch varvstopp osv. Tror att man genom att ge signal på nån/några kablar så kan man ha tidsstyrd rampning av tändningen också.
/David