En liten race rapport kan vi bju på.
Vi köpte en buss förra tisdagen så det blev lite meck med den i veckan med.. rullade mot kjula på fredag glad i hågen med en öl i handen då man inte har körkort för bussen.. Upp med tält och chassie besiktigade bilen så nu är den godkänd 25.1F Tjernell Race Cars no:1
Sen på lördagen så hade nog hela teamet ganska mycket nerver.. En lagom burnout sen backade tillbaka å stagade in - i samma sekund som jag släppte kopplingen så kom jag på att jag inte slagit av brytaren för burout varvet ..smart som man är försökte ja slå av det men föga förvånade så lyckade det mindre bra då jag slog av tändningen med
Rullade i mål.
Runda 2 kändes det bättre med nerver, bogg i starten short shiftade till 2an vid 6600 istället för 9200 .. sen när trycket kom drog den lös på 3an med lite drifting som följd. 9.50 tror ja det vart. Spekern sa att nu blev det kalsong byte i höger banan.. men så farligt kändes det inte
Runda 3 lite bättre igen .. bogg igen i starten sen va det en massa pedalande och hoppande 8.70
Eliminering 1 som tidigare bogg i starten .. pedalade lite och försökte dra den till shift ligthen lyste men jag vet faktiskt inte riktigt vad som snurrar i kolan ute på banan. Lyckade gå vidare på 8.70 - 272kmh iaf
El 2 mot Stenström , trixat om launch kontrollen till det bättre trodde vi.. men ridå ner

orkade inte lös i vattnet , boggade så den la av i starten .. rullade av banan på en gång.
Test n tune .. nu va det bära eller brista .. fix med koppling och launch igen .. å så intalade ja mig att hålla ner hela vägen

.. 7.55-293kmh talar väl för sig själv. 1.12 i 60´. Visade sig i loggen sen att jag släppt gasen vid 7.25
Tror jag aldrig känt sånt lyckorus som när jag passerade mål linjen ..
så på 6 rundor varav 2 60fot bara så lyckades vi med 7.55-293 detta med en nybyggd bil och motor. Känns som man gjort läxan iaf
Den hoppade lite i starten så det blir lite finlir med dämpare å launch ..