megasquirt stänger av sig efter en stunds körning
Moderator: backeliten
- Performance_seeker
- Forumsberoende
Re: megasquirt stänger av sig efter en stunds körning
Om du parallellkopplar 2 st 4,7 Ohms spridare så får du 2,35 Ohm som MS skall driva...det blir ca 6 Ampere per utgång...
Jag håller med om seriekoppling, det borde funka men det kan bli lite oönskade fenomen...induktansen gör att det förmodligen blir en fasvridning och de 2 seriekopplade kommer troligen inte att öppna exakt samtidigt...
Jag håller med om seriekoppling, det borde funka men det kan bli lite oönskade fenomen...induktansen gör att det förmodligen blir en fasvridning och de 2 seriekopplade kommer troligen inte att öppna exakt samtidigt...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- För mycket laddtryck
Men då kör jag som jag gjort med att ha dom parallellt fast jag sätter dit motstånden 

Andreas Norgren
Volvo 242-75 2,5L 16v turbo
480hk/600nm i motorn - 1,15 bar
- Performance_seeker
- Forumsberoende
Låter som en bra ide! 

- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Kontakt:
Nu vet jag inte vad han kör men kör han ms1 så spelar det väll inte så stor roll om dom blir lite förskjuten han lär väll iaf fyra av dom där stora bara en gång per cycle för att få en vettig öppningstid på dom å då kommer det väll iaf bli lite som de blir? Frågar mest för jag vill förstå, jag hade satt dit motstånd jag med 

-
- För mycket laddtryck
Jag kör med ms2v3 och jag har 2 squirts per cycle, skulle de vara bättre med 1 när det är så stora spridare?
Andreas Norgren
- tobmag
- För mycket laddtryck
Kör du "batch" eller "altering"
Eftersom du har så stora spridare är nog färre bättre speciellt för tomgång/låglast
Tiden spridaren är öppen blir kortare ju fler "squirts/cycle" du har....
Man får prova sig fram lite vad som blir bäst, jag kör själv "4 squirts altering" på min v12a....med MS2V3 (och små spridare)
Orginal insprutningen hade "2 squirts altering"
//Tobmag
Eftersom du har så stora spridare är nog färre bättre speciellt för tomgång/låglast
Tiden spridaren är öppen blir kortare ju fler "squirts/cycle" du har....
Man får prova sig fram lite vad som blir bäst, jag kör själv "4 squirts altering" på min v12a....med MS2V3 (och små spridare)
Orginal insprutningen hade "2 squirts altering"
//Tobmag
Jaguarer
http://www.garaget.org/swejag
http://www.garaget.org/swejag
-
- För mycket laddtryck
På VEMS så ska man köra dom som högohm vet dock inte om det är samma på MS.
Erik S
-
- För mycket laddtryck
Jag kör altering, ja precis får prova mig fram när jag fått fart på sprutet.tobmag skrev:Kör du "batch" eller "altering"
Tiden spridaren är öppen blir kortare ju fler "squirts/cycle" du har...
//Tobmag
Andreas Norgren
-
- För mycket laddtryck
Nu har jag kopplat in effektmotstånd, blev 11,7ohm, är det bra eller för mycket?
Bilen startade men dog igen.. Tror cranking och warmup inte är riktigt bra än efter att jag bytt till etanol.
Men nu till problemen igen.. Sprutet dör fortfarande, även när det inte är inkopplat i bilen, haft det legat löst med bara plus och minus på och kört med simulator och där fungera allting. Men efter en stund så stänger det av sig precis som det gjorde i bilen, har öppnat boxen och kollat och allt ser bra ut och inget blir varmt, det lilla rektangulära "chipet" på ms2 kortet blir lite ljummet men inte mer än så.. Har provat ett annat kort och hann precis ladda in programvaran så dog den igen så verkar inte vara nånting med den..
Har helt slut på idéer nu och verkar inte finnas någon som råkat ut för det här problemet heller..
Bilen startade men dog igen.. Tror cranking och warmup inte är riktigt bra än efter att jag bytt till etanol.
Men nu till problemen igen.. Sprutet dör fortfarande, även när det inte är inkopplat i bilen, haft det legat löst med bara plus och minus på och kört med simulator och där fungera allting. Men efter en stund så stänger det av sig precis som det gjorde i bilen, har öppnat boxen och kollat och allt ser bra ut och inget blir varmt, det lilla rektangulära "chipet" på ms2 kortet blir lite ljummet men inte mer än så.. Har provat ett annat kort och hann precis ladda in programvaran så dog den igen så verkar inte vara nånting med den..
Har helt slut på idéer nu och verkar inte finnas någon som råkat ut för det här problemet heller..
Andreas Norgren
- Performance_seeker
- Forumsberoende
Ohmtalet tror jag är bra, illa att det spökar fortfarande, kanske en kallödning någonstans?
Du kan försiktigt dutta lite på komponenterna med en plastpinne, eller försöka med kylspray för att se om det kommer igång.
Du kan försiktigt dutta lite på komponenterna med en plastpinne, eller försöka med kylspray för att se om det kommer igång.
-
- För mycket laddtryck
Ja jag kan ju testa men alla lödningar ser bra ut iaf.
Blir nog inge garage idag.. För fint väder för att slänga bort på ett ms
Blir nog inge garage idag.. För fint väder för att slänga bort på ett ms

Andreas Norgren
-
- För mycket laddtryck
hur har dina inställningar sett ut?jonas landin skrev:Jag har kört mina 1680 som lågohm i MS1V3 iaf!
Johan Petersson