Volvo 142 Kompressor - LEVER

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

Sunken skrev:
St3v3 skrev:Blev det nåt? ;)
Ikväll blev det nåt, men jag stötte på problem nästan direkt. Pumparna ville inte bygga upp trycket och sen slå av som förr. Sen när jag startar MegaTune så kommer det väldigt många felmeddelande. Och sist när jag ska lägga in dom färdiga grundmapparna så står det att jag har 463 varningar i car1/audit Filen så jag har försökt få ner problemen men det är väldig många fel.
Ett troligt fel kan vara att jag använder Msne 3008 Fierware filen, men jag använder fel Mt. Är det någon som vet vilken MegaTune version jag ska använda till MSNE 3008?

//Alex
Du måste välja rätt config fil för din kod i detta fallet MS n Edis 3008 som skall användas annars blir det helt knas när du skall starta MT. Finns med en massa config filer till gamla kod-versioner om man döper om dom eller om man valde en i configurations programmet minns jag inte.
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Ikväll så har jag varit ute i garaget med Alex som är med i HSR.
Det började med att vi kollade över MT och alla fel meddelanden som kom fram när man startade MT. Så vi började med att installera om MT samma problem. Efter det så Provade vi lägga in en annan fierware och MT till detta och det fick vi bort alla fel meddelanden när man startade MT.

Men sedan när vi skulle lägga in grundmapparna (.msq) som jag fått av marmander så funkade det inte det kom upp över 400 varningar som igår. I en fil som heter audit. Då började vi kolla vad som kan vara fel och vi provade ändra i mappar och så men kom riktigt inte fram till nått. Förutom att jag har 029q ini fil och marmander hade 027c tror jag och den hittade inte jag har hittade bara 027a, b och d.

Så vad ska man hitta på nu? Ska man göra om alla 400 varningar manuellt?

Så här ser audit filen ut:

http://bb.domaindlx.com/MrSunken/audit.log

Är det någon som har någon kommentarer?

//Alex
rally_ante
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av rally_ante »

Jag hoppas du får till felet med insprutet och att du ska visa upp den i helgen för du har verkligen en intressant maskin :D
Bmw 325
Ascona 2,2
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

rally_ante skrev:Jag hoppas du får till felet med insprutet och att du ska visa upp den i helgen för du har verkligen en intressant maskin :D
Jag hoppades på att få igång den till Wheels men det känns som omöjligt.
men ska göra så gott jag kan. Kom just från jobbet så nu ska jag slänga i mig nå käk sen ut i garaget :D

//Alex
rally_ante
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av rally_ante »

Sunken skrev:
rally_ante skrev:Jag hoppas du får till felet med insprutet och att du ska visa upp den i helgen för du har verkligen en intressant maskin :D
Jag hoppades på att få igång den till Wheels men det känns som omöjligt.
men ska göra så gott jag kan. Kom just från jobbet så nu ska jag slänga i mig nå käk sen ut i garaget :D

//Alex
Jag håller tummarna och ber tillmotor guden att du får igång den till wheels. Om det hjälper kan jag stå bredvid och va cherleder :dance2:
Bmw 325
Ascona 2,2
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

rally_ante skrev:
Sunken skrev: Jag hoppades på att få igång den till Wheels men det känns som omöjligt.

//Alex
Jag håller tummarna och ber tillmotor guden att du får igång den till wheels. Om det hjälper kan jag stå bredvid och va cherleder :dance2:
Som sagt det svaret alla väntar på. Vad hände i går i garaget?
Jo jag satt upp avgasystemet kopplade in spridarna kollade att dom sprutade fint. (Det gjorde dom).
Tog ner den från ett år på pallbockarna. rullade ut åbäket och började provstarta.
Ibörjan hände det inte så mycket den började hosta lite någon gång men inge mer.
In i Megatune och börja ställa, provade igen bättre puff men inte så hård puff så den startade men längre än så kom vi tyvärr inte.
För när vi började ställa tändningen så slutade det puffa sen så fick jag inte nått bränsletryck vet inte vad som hänt kollat alla säkringar och allt men kan inte komma på nått. Ska prova skriva om firmwiar filen ikväll och se om det händer nått sen ska jag prova igen.
håller tummarna :D

//Alex
rally_ante
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av rally_ante »

Men idag går den hoppas jag, :lol: börjar få ont i mina tummar nu :(
Bmw 325
Ascona 2,2
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

rally_ante skrev:Men idag går den hoppas jag, :lol: börjar få ont i mina tummar nu :(
du kan nog sluta hålla i dina tummar nu :)
provade starta den igår. Igen. Tändningen står helt fel. Så jag måste upp med triggerhjulet idag och försöka få någon att svarva om det ikväll. Så man kan provstarta inatt. Allt annat funkar fint förtuom att jag måste skriva om firmwiar filen efter kankse 2 timmars provstart. Pumparna slutar bygga upp tryck någon som vet vad det kan vara?

//Alex
rally_ante
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av rally_ante »

Men idag går den :hey:
Bmw 325
Ascona 2,2
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

rally_ante skrev:Men idag går den :hey:
Jag ska försöka efter jag varit på wheels utställningen :D
rally_ante
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av rally_ante »

Jag antar att det inte har gått som du velat då jag inte har fåt se snygg 142 kompressor än. Men men hoppas du får till felen du är ju rätt nära förhoppningsvis :D
Bmw 325
Ascona 2,2
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

rally_ante skrev:Jag antar att det inte har gått som du velat då jag inte har fåt se snygg 142 kompressor än. Men men hoppas du får till felen du är ju rätt nära förhoppningsvis :D
Jo tyvärr.
Det som ska göras efter jobbet imorron:

Byta till 98 istället för E85
Mappa om lite
Fixxa ett bra batteri (det jag har just nu är dåligt) tror jag ska sno av bror min. Sen provstarta och se vad som händer.
Blev riktigt sugen på få igång sen jag var på wheels och nu idag på Blackracet. :D

//Alex
rally_ante
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av rally_ante »

Jo man blir ju sugen då man är och kollar på såna tillstälningar. Längtar tills min Amazon är färdig nån gång i framtiden. :snyft:

Synd att jag jobbar eftermiddg i vecka annars så skulle jag ha tigt till mig en titt :P
Bmw 325
Ascona 2,2
Hovva
Lite mer laddtryck

Inlägg av Hovva »

låter intressanst sunkan..synd på problemen dock :( man blir sugen på att fara hem och kolla hur det går... lycka till!
Sunken
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

rally_ante skrev:Jo man blir ju sugen då man är och kollar på såna tillstälningar. Längtar tills min Amazon är färdig nån gång i framtiden. :snyft:

Synd att jag jobbar eftermiddg i vecka annars så skulle jag ha tigt till mig en titt :P
Jo riktigt sugen. Men ska göra så gott jag kan i kväll och i veckan och se hur långt jag kommer ikväll.

Du kan skriva mig ett Pm när du var sugen på komma och kolla på den så ska det nog ordna sig :)

Hovva skrev:låter intressanst sunkan..synd på problemen dock man blir sugen på att fara hem och kolla hur det går... lycka till!

Men hovva du kommer ju hem om ett par veckor så då får du sen den :D

//Alex
Skriv svar