
kul är dock att en förgasar motor vann men med ett efi insug så tror jag insprutning vunnit men reglerna säger att man inte får bygga egna insug det ska va bult on grejor. (blåser på den eviga debatten i ämnet förgasare VS efi

gå in på hotrod magazins hemsida för mer läsning eller yelowbulit http://www.yellowbullet.com/forum/showt ... ?t=1076570
låt oss diskutera igenom vad som gör denna motor så bra! vridet är enormt och den är inte botten svag för fem öre men hålbarheten på gatan är nog ett fråge tecken
mvh jens

Builder: Bischoff Performance Engines
Engine Type: Gen III Mopar Hemi
Claimed Displacement: 401 3.968×4.050 (100.78mm borr 102.87mm slag = 6.576Liter)
Block: OE Mopar
Compression Ratio: 11.4:1
Crankshaft: Eagle with 2.00-inch pins
Connecting Rods: Eagle 6.125
Pistons and Rings: Custom forgings, Total Seal 1.2/1.2/3mm
Camshaft: Comp Cams custom hydraulic roller, 240/245 duration at 0.050, 0.800/0.800 lift, 104-degree lobe separation angle.
Cylinder Heads: ThiTex heads CNC ported by Bischoff
Intake Manifold: Drag Pack casting ported by Bischoff
Carburetor: Holley
Headers: stepped 1-3/4 to 1-7/8 to 2-inch, 2-3/4 collector diameter
Amsoil Oil: 5w20
Average Peak Horsepower Over Three Pulls: 688.67 (105.9 hk/liter)
Average Peak Torque Over Three Pulls: 611.67 (832nm eller 126.5 nm/liter

Score: 2992.1
Read more: http://blogs.hotrod.com/401ci-gen-iii-h ... z3FjvyL1lj
Follow us: @HotRodMagazine on Twitter | HotRodMag on Facebook