Klracings förstärkta tryckplatta

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Denniz
För mycket laddtryck
Inlägg: 246
Blev medlem: mån sep 26, 2011 8:49 pm
Kontakt:

Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av Denniz »

Tjena!

Undrar om någon testat klracings förstärkta tryckplatta?
Någon större skillnad egentligen emot sachs?

Klracings ska klara 420 nm
Sachs 618 ska klara 450 nm

Priset är ju endå de dubbla för en sachs.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av Robert Markström »

Vi köpte KLR plattan till lillbrorsans 240turbo. Har djupa potthjulet.
Fick förspänna på wiren nånting jaaavulskt för
att de sku gå få i växlarna/frikoppla, känns inget vidare.
Säkert inte så bra för urtramplager eller vevens axiallager.

KÖP 763! (ifall du kör B230 men jag fatta de så)

//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Stefan P
För mycket laddtryck
Inlägg: 493
Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
Ort: Ockelbo
Kontakt:

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av Stefan P »

ska du köpa en Sachs så är det kanon-bra priser på DLI-Teknik..

S
VÅGA VÄGRA OHC!!
Denniz
För mycket laddtryck
Inlägg: 246
Blev medlem: mån sep 26, 2011 8:49 pm
Kontakt:

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av Denniz »

Hm, kanske får spara ihop till en 618 istället då.
Bygger e30 med m50, men hade en 763 på mitt 740 bygge och gillade den. Hade aldrig någon tendens till att slira med ca 350-400hk :)

Tack för tipset, va lite billigare där faktiskt :)
Användarvisningsbild
tobbefs1
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: tis feb 14, 2012 11:39 am
Ort: lycksele

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av tobbefs1 »

har också kört med kls platta, tyckte själva fjädrarna i den hadde lite olika utstick men den greppade då bra.
men då den är så pass billig så får man väl räkna med sånt :thumbright:
kan tillägga att jag också fick spänna kopplingswiern väldigt mycket innan den ville frikoppla.
ekan24v
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: ons okt 23, 2013 12:14 pm

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av ekan24v »

Köp sachs, kvalitet:)
940 16V Turbo - Projekt som ej ska gå på gatan :)
antesacc
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: mån nov 18, 2013 8:04 pm

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av antesacc »

Kör med kls förstärka o 4 puck ofjädrad sinter i min 940 turbo. Bettar på som fan o aldrig fått den o slira. borde ha runt 300 häst i bilen. Dock pedalen är stenhård så om du kör mkt stadskörning så får man kramp i benet ganska fort ;)
THEO
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: tis jul 24, 2007 12:28 pm

Re: Klracings förstärkta tryckplatta

Inlägg av THEO »

det hände mig också för många år sedan på en 242, när jag satte i en förstärkt platta med sinter platta så var jag tvungen att skruva så jag blev blå för att pedalen skulle ta!! Men jag fick svaret när jag slitit ut denna kopplingen ett halvår senare för då låg båda kopplingarna på golvet i garaget, och då ser jag vafan den förstärkta kopplingens urtramningslager var kortare än den det gamla från orginalkopplingen!!
kollade runt lite prata med KG och en del andra volvo nissar och då visa det sig att det finns olika längder på urtrampningslagret!!! så koppling nr 3 fick "rätt" längd men då fick jag skruva en gång till på andra hållet!!! :hihi: :hihi: :hihi: ///Jörgen 8)
Skriv svar