Tjena!
Undrar om någon testat klracings förstärkta tryckplatta?
Någon större skillnad egentligen emot sachs?
Klracings ska klara 420 nm
Sachs 618 ska klara 450 nm
Priset är ju endå de dubbla för en sachs.
Tack på förhand!
Klracings förstärkta tryckplatta
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
Vi köpte KLR plattan till lillbrorsans 240turbo. Har djupa potthjulet.
Fick förspänna på wiren nånting jaaavulskt för
att de sku gå få i växlarna/frikoppla, känns inget vidare.
Säkert inte så bra för urtramplager eller vevens axiallager.
KÖP 763! (ifall du kör B230 men jag fatta de så)
//Robban
Fick förspänna på wiren nånting jaaavulskt för
att de sku gå få i växlarna/frikoppla, känns inget vidare.
Säkert inte så bra för urtramplager eller vevens axiallager.
KÖP 763! (ifall du kör B230 men jag fatta de så)
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
ska du köpa en Sachs så är det kanon-bra priser på DLI-Teknik..
S
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
Hm, kanske får spara ihop till en 618 istället då.
Bygger e30 med m50, men hade en 763 på mitt 740 bygge och gillade den. Hade aldrig någon tendens till att slira med ca 350-400hk
Tack för tipset, va lite billigare där faktiskt
Bygger e30 med m50, men hade en 763 på mitt 740 bygge och gillade den. Hade aldrig någon tendens till att slira med ca 350-400hk
Tack för tipset, va lite billigare där faktiskt
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
har också kört med kls platta, tyckte själva fjädrarna i den hadde lite olika utstick men den greppade då bra.
men då den är så pass billig så får man väl räkna med sånt
kan tillägga att jag också fick spänna kopplingswiern väldigt mycket innan den ville frikoppla.
men då den är så pass billig så får man väl räkna med sånt
kan tillägga att jag också fick spänna kopplingswiern väldigt mycket innan den ville frikoppla.
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
Köp sachs, kvalitet:)
940 16V Turbo - Projekt som ej ska gå på gatan
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
Kör med kls förstärka o 4 puck ofjädrad sinter i min 940 turbo. Bettar på som fan o aldrig fått den o slira. borde ha runt 300 häst i bilen. Dock pedalen är stenhård så om du kör mkt stadskörning så får man kramp i benet ganska fort
Re: Klracings förstärkta tryckplatta
det hände mig också för många år sedan på en 242, när jag satte i en förstärkt platta med sinter platta så var jag tvungen att skruva så jag blev blå för att pedalen skulle ta!! Men jag fick svaret när jag slitit ut denna kopplingen ett halvår senare för då låg båda kopplingarna på golvet i garaget, och då ser jag vafan den förstärkta kopplingens urtramningslager var kortare än den det gamla från orginalkopplingen!!
kollade runt lite prata med KG och en del andra volvo nissar och då visa det sig att det finns olika längder på urtrampningslagret!!! så koppling nr 3 fick "rätt" längd men då fick jag skruva en gång till på andra hållet!!! ///Jörgen
kollade runt lite prata med KG och en del andra volvo nissar och då visa det sig att det finns olika längder på urtrampningslagret!!! så koppling nr 3 fick "rätt" längd men då fick jag skruva en gång till på andra hållet!!! ///Jörgen