Projekt tråd på bilen kommer upp så småningom! Mvh Tobbe
E38an har styrsnäcka, hmm, intressant, går det att använda sig av s13s bärarmar utan att modda om dom? styrarmar lär man ju kanske kunna ta från nå wisefab kit typ? eller göra några själv, eller hur har du klurat på den saken? hur mycket vinkel tror du att du får ut av det här på din? om man googlar på e34ans framvagn så tycker jag den är mest lik den faktisktAlex0512 skrev:Hej!
Nu vet inte jag riktigt hur e38 framvagnen ser ut.. Är det som e34 med dubbla bärarmar och spindelleder, eller mer som e36/e46?
Jag håller på och bygger om min e34 lite i vinter, med hjälp av Nissan s13 bärarmar, sen ska det byggas special styrarmar för mer vinkel och nära på parallelstyrning.
Finns massor att läsa på om just parallelstyrning..
Har e38an styrsnäcka eller styrväxel?
//Alex
Ja det verkar som att e28/e34/e38 har istort sett samma framvagn, fast e38ans är mer robustare ser det ur som, jag ska kirra bilder så lägga upp så får ni se vad ni trorJens.k skrev:Det skrevs lite om hur det byggdes på en e28 här: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =8&t=85430
Har för mig att det är liknande på e38
Nej, lite får man modda dom, iaf för e34.. Man får smalna av "hylsorna" vid uniballsen då dom är lite bredare än bussningarna. Sen får man eventuellt justera vinkeln på spindelleden.Toob89 skrev:E38an har styrsnäcka, hmm, intressant, går det att använda sig av s13s bärarmar utan att modda om dom? styrarmar lär man ju kanske kunna ta från nå wisefab kit typ? eller göra några själv, eller hur har du klurat på den saken? hur mycket vinkel tror du att du får ut av det här på din? om man googlar på e34ans framvagn så tycker jag den är mest lik den faktisktAlex0512 skrev:Hej!
Nu vet inte jag riktigt hur e38 framvagnen ser ut.. Är det som e34 med dubbla bärarmar och spindelleder, eller mer som e36/e46?
Jag håller på och bygger om min e34 lite i vinter, med hjälp av Nissan s13 bärarmar, sen ska det byggas special styrarmar för mer vinkel och nära på parallelstyrning.
Finns massor att läsa på om just parallelstyrning..
Har e38an styrsnäcka eller styrväxel?
//Alex, jag ska kirra lite bilder sen på hur det ser ut !
/Tobbe