ok spännande, har bara läst mig till att c36 m104 ska ha lite vassare insugskam man kan använda sig av, dock vet jag inte hur mycket det ger. Tommy du får gärna dela med dig mer om vilka firmor man kan lämna iväg för slipning av kammarna och sånnt, om du villTommy Luhr skrev:En sådan har jag med i garaget. Skall bli kul att följa ditt bygge. Det är mycket material på kammarna för att slipa fina profiler:)
Finns ju inte jätte mycket info hur man får upp effekten på dessa motorer, skulle vara intressant att få mer info hur amg trimmar dom till Pagani.
jo hade varit tufft med en lambo replika, dock är det ju inte ett projekt man gör över en vinter lätt att man tröttnar på ett sånt projekt och det stannar upp halvfärdigt.Dennis M skrev:Kul bygge!
Jag har fantiserat om att använda en sån motor i något lamborghini liknande bygge och då försöka trimma ekonomiskt med omslipade kammar, lite hemmaportning, plana, bygga grenrör samt använda MC spjäll.
Vore konstigt om man inte passerar 500hk då med ett underbart ljud, det finns inget ljud som matchar en vass v12!
jo hade varit kul att komma över 500 hk ska bli kul att se vad min motor ger med dom enkla modds som jag tänkte göra nu först, dock har ju motorn gått 25000 mil så får hoppas att tidigare ägare har servat den väl.
MartZink skrev: Lagom tuff motor! Blir kul att se vad det blir
tack!
jo hade varit tufft men har inte riktigt tiden då man måste bygga om nästan allt, lutar mer åt en e46a där det finns bolt on grejer som funkar, och så finns det drivlina som håller.Kaxxen skrev:En w123 med denna motor vore ju underbart, styrvinkel går visst ordna på dom! Bara kolla på blacksmoke racing!
kommer ju inte bli en fullblods driftingbil, utan mer en busbil för fina sommardagar