Det kan väl kallas en racemaskin då båda är 250cc motocrossmotorer med 40-42hk.
De ligger i oljebad och båda körs på originalolja helsyntet 10W/40 och den är bytt med goda marginaler.
En nämnvärd sak är att totala oljemängden endast 7dl.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage. En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
ok,, tänkte om det bottnade mellan retainer och styrningen.
då vill jag tro det beror på härdfel helt enkelt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
kamaxeln är i stål va?
den har inte samma självsmörjande egenskaper som segjärnskamaxlar.
Jag trimmade en Aprilia SXV550 förut och där hade de gått en lite annorlunda väg.
de hade som slagit massa märken i kammen, stora som om du lagt ett hårstrå och pressat utav fan så det blev märke.
kors och tvärs var de, likt glasfibermatta.
Detta gav liknande egenskaper som en krysshenad cylinder antar jag.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Det är Yamahamotorer.
Just den tryckaren som är drabbad (samma på båda) är samma sida som dekompventilen som stängs av en vikt som slungas ut. Då borde all skada vara skedd när man sakta trampar runt motorn på kicken och skadat på grund utav en dålig härdning.
Yamaha har stoppat tillverkningen och återkallat vissa modeller just av härdningsfel på andra delar nu till 2015.
Har inte lyft på locket och kollat statusen på tryckaren och kammen sen det byttes.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage. En helt vanlig grå 940
MVH Robin W