
Mvh
Uffe
Hej Erland kolla på ultramotors.se där har dom ventiler även titanErland Cox skrev:Jag håller på med en S 2000 top till en 2 liters rallycross bil. Jag har bara flödat insug än så länge. Flöde vid 28" och med 37 mm:s insugsventiler.
2mm 75,0 cfm
4mm 140,3
6mm 198,8
8mm 247,6
10mm 286,9
12mm 311,6
14mm 322,0
16mm 333,0
18mm 338,9
20mm 341,4
Jag flödade vid så höga lyft för att vara säker på att porten inte stallar. Vid 14 mm lyft så är gashastigheten vid inloppet 303 fps. I minsta arean 310 fps och högsta hastigheten vid korta radien 356,5 fps. Jag har breddat porten i hörnen på golvet eftersom jag först hade 386 fps i korta radien men det gjorde inget på flödet. Hastigheten är för hög ut i förbränningsrummet så enda sättet att öka flödet är att gå upp i storlek under ventilen eller svetsa om förbränningsrummet vilket är förbjudet. Jag ligger på 87% under ventilen eftersom det fungerar bäst. Jag ska göra en Volvo 16V topp där jag får göra allt, svetsa plasta osv. På den ska jag göra om förbränningsrummet helt. Ska försöka få i 39-33 ventiler som på Merca DTM toppen. Vet någon nån annan än Köhler som har ventiler till Volvo 16V? Erland.
Tur att man jobbar här http://www.mirka.comKadett4wd skrev:sån här brukar jag använda:
men ibland(eller rätt ofta) är det trångt som attan bredvid ventilstyrningarna, så då brukar jag köra smärgelduk på en 6mm pinne med spår sågat i.
Det dammar o flyger delar av smärgelduken som sjuttsingen, så det går åt lite
Det blir ganska mycket fps på sätesområdet. För mycket tycker jag för 500 hk och skyhöga rpm.Jens Gustavsson skrev:de trimmar vidare i usa. över 500hk nu och 430 cfm flöde! 4 Piston Cylinder Heads
90 borr 106 slag (2.7L)
38.35mm insugs ventil
70mmkinsler spjäll
video länk med bilder https://www.facebook.com/WisecoAutomoti ... S_TIMELINE