Terror_Flynn skrev:Jag vet att företag i USA måste varna angående DBW-boxen, att den inte är avsedd för gata. Men hur säkert är det att köra på gata med den? Finns det säkerhetsåtgärder om givare går sönder osv. ?
Hoppas på PnP till Volvo och VAG 1.8t. Volvos är vanliga å trimma här och det skulle nog vara najs med PnP för både rödblocksmotorn och vitmotorn.
1.8t VAG är ju också en vanlig motor som sitter i riktigt vanliga och billiga bilar, som dessutom har en ganska så bra awd-drift.
Alla eftermarknadssprut måste varna för detta. Vi har dom vanligast förekommande DBW karaktärerna förinlagt I mjukvaran.
Man har två stycken signaler, en från pedalen och en från spjället. Skulle det vara så att du ligger och kör på vägen och vi säger att ditt spjäll får för sig att fastna i öppet läge fast din gaspedal bara är på 10% kanske så kommer motorstyrningen tvinga igen spjället.
Man ställer in ett differensvärde mellan de två, överskrids detta delta så slår spjället igen automatiskt.
Om det är säkert.... ja det vill jag nog påstå, iaf om man tänker på alla billiga "tuning spjäll" med värdelös kvalité och passform för vajer som säljs varje dag.
Vi tittar på pnp till 1.8T faktiskt då den motorn är Jätte populär i många länder. Speciellt i Tyskland och Polen.
Ber om ursäkt att jag inte hunnit uppdatera idag, suttit i dynon ända in på kvällen. Ska försöka hinna fortsätta imorgon
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.