EcuMaster Tips och trix.
Moderator: backeliten
Re: EcuMaster Tips och trix.
DBW och Haldex controller är helt underbara och fungerar riktigt bra. Kommer gå in på DBW i dagarna, superenkelt att konfigurera och koppla in
Vi har i princip dessa pnp
Bmw M50 IV
Bmw M50 Vanos
Bmw M42
Toyota Supra MK4
Toyota Supra MK3 7MGTE
Subaru Impreza 96-98
Audi AAN och ABY
Alla bilar med Toyotas 3SGTE
Evo 1-8
Toyotas 1jz
Skyline pnp är i princip klart. Kört många Nissan med CAS och det fungerar kanon.
Nissan s13 / s14 i princip klart. Har ett i min S13 bruksare.
Tanken är att utveckla så många pnp vi kan för att underlätta för personer som inte känner sig bekväma med att dra nya härvor. Sen är det väldigt smidigt då det är 100% pnp.
Vi har i princip dessa pnp
Bmw M50 IV
Bmw M50 Vanos
Bmw M42
Toyota Supra MK4
Toyota Supra MK3 7MGTE
Subaru Impreza 96-98
Audi AAN och ABY
Alla bilar med Toyotas 3SGTE
Evo 1-8
Toyotas 1jz
Skyline pnp är i princip klart. Kört många Nissan med CAS och det fungerar kanon.
Nissan s13 / s14 i princip klart. Har ett i min S13 bruksare.
Tanken är att utveckla så många pnp vi kan för att underlätta för personer som inte känner sig bekväma med att dra nya härvor. Sen är det väldigt smidigt då det är 100% pnp.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 86
- Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
- Ort: Sala
Re: EcuMaster Tips och trix.
Jag vet att företag i USA måste varna angående DBW-boxen, att den inte är avsedd för gata. Men hur säkert är det att köra på gata med den? Finns det säkerhetsåtgärder om givare går sönder osv. ?
Hoppas på PnP till Volvo och VAG 1.8t. Volvos är vanliga å trimma här och det skulle nog vara najs med PnP för både rödblocksmotorn och vitmotorn.
1.8t VAG är ju också en vanlig motor som sitter i riktigt vanliga och billiga bilar, som dessutom har en ganska så bra awd-drift.
Hoppas på PnP till Volvo och VAG 1.8t. Volvos är vanliga å trimma här och det skulle nog vara najs med PnP för både rödblocksmotorn och vitmotorn.
1.8t VAG är ju också en vanlig motor som sitter i riktigt vanliga och billiga bilar, som dessutom har en ganska så bra awd-drift.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: EcuMaster Tips och trix.
pnp til rödblock kan bli lite svårt, då den har 2 stk ecu (soppa och tänding) som är plaserad 2 olika ställen i bilen.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Kanon bra info Mattias
Har Ecumaster nån autotune funktion såsom link o många andra har?
en pnp till Porsche 944 vore trevligt
Har Ecumaster nån autotune funktion såsom link o många andra har?
en pnp till Porsche 944 vore trevligt
PORSCHE 944 TURBO
Re: EcuMaster Tips och trix.
Terror_Flynn skrev:Jag vet att företag i USA måste varna angående DBW-boxen, att den inte är avsedd för gata. Men hur säkert är det att köra på gata med den? Finns det säkerhetsåtgärder om givare går sönder osv. ?
Hoppas på PnP till Volvo och VAG 1.8t. Volvos är vanliga å trimma här och det skulle nog vara najs med PnP för både rödblocksmotorn och vitmotorn.
1.8t VAG är ju också en vanlig motor som sitter i riktigt vanliga och billiga bilar, som dessutom har en ganska så bra awd-drift.
Alla eftermarknadssprut måste varna för detta. Vi har dom vanligast förekommande DBW karaktärerna förinlagt I mjukvaran.
Man har två stycken signaler, en från pedalen och en från spjället. Skulle det vara så att du ligger och kör på vägen och vi säger att ditt spjäll får för sig att fastna i öppet läge fast din gaspedal bara är på 10% kanske så kommer motorstyrningen tvinga igen spjället.
Man ställer in ett differensvärde mellan de två, överskrids detta delta så slår spjället igen automatiskt.
Om det är säkert.... ja det vill jag nog påstå, iaf om man tänker på alla billiga "tuning spjäll" med värdelös kvalité och passform för vajer som säljs varje dag.
Vi tittar på pnp till 1.8T faktiskt då den motorn är Jätte populär i många länder. Speciellt i Tyskland och Polen.
Ber om ursäkt att jag inte hunnit uppdatera idag, suttit i dynon ända in på kvällen. Ska försöka hinna fortsätta imorgon
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Tack. Det var roligt att höra att det är uppskattatDLS skrev:Kanon bra info Mattias
Har Ecumaster nån autotune funktion såsom link o många andra har?
en pnp till Porsche 944 vore trevligt
Ingen autotune än men är på gång, själv tycker jag att det nästan går snabbare att knappa själv på ve baserade sprut. Vi har fått många förfrågningar dock om det så det påbörjades för en tid sedan
Finns där en marknad för det så löser vi det såklart
Volvo B230 är lite svårare tack vare de dubbla boxarna.
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 86
- Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
- Ort: Sala
Re: EcuMaster Tips och trix.
Jo, Volvo rödblock blir ju lite mer trix med nu när jag tänker efter.
Riktigt kul att höra om möjlig PnP till VAG 1.8t, för som du säger så är ju den motorn poppis å trimma runt i Europa.
Låter som säkerhetsfunktionerna för DBW i sprutet funkar på ungefär samma sätt som det gör till OEM sprut som har DBW.
Riktigt kul att höra om möjlig PnP till VAG 1.8t, för som du säger så är ju den motorn poppis å trimma runt i Europa.
Låter som säkerhetsfunktionerna för DBW i sprutet funkar på ungefär samma sätt som det gör till OEM sprut som har DBW.
Senast redigerad av Terror_Flynn den sön jan 25, 2015 1:24 am, redigerad totalt 1 gånger.
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: EcuMaster Tips och trix.
Har du provat "autotune" i Tunerstudio eller logga å köra VE Analyze i megalogviewer? De funkar kanon måste jag säga när man ensammappar efter väg de är en funktion alla eftermarknads system borde titta på å efterlikna.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Kommer de uppdateras med fler kanaler för egt givare så man tex kan ha en egt givare för varje cyl på en säg 6a eller 8a?
Re: EcuMaster Tips och trix.
Det finns en expansionsbox som kopplas in via canbus som ger 8 avgastempar.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Absolut det har jag gjortJohan Lindberg skrev:Har du provat "autotune" i Tunerstudio eller logga å köra VE Analyze i megalogviewer? De funkar kanon måste jag säga när man ensammappar efter väg de är en funktion alla eftermarknads system borde titta på å efterlikna.
Mycket därför vi ska implementera det för att underlätta för de som vill ha den möjligheten och jag håller med dig fullständigt det funkar kanon.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Precis som Per säger så har vi 2 inbyggda i boxen och vill inte ha fler där då det tar upp pins och för att skydda boxens innehåll mot fukt och dylikt har dom inte satts på boxens utsida.Lövet98 skrev:Kommer de uppdateras med fler kanaler för egt givare så man tex kan ha en egt givare för varje cyl på en säg 6a eller 8a?
Istället kör vi med en plug n play canbus modul man bara klickar i på baksidan som man sedan klickar i sina avgastempgivare i om man ska köra med många.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Nej tar bara 4.2, kommer ta 4.9 längre fram.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: EcuMaster Tips och trix.
Okej, de låter braMattias J skrev:Precis som Per säger så har vi 2 inbyggda i boxen och vill inte ha fler där då det tar upp pins och för att skydda boxens innehåll mot fukt och dylikt har dom inte satts på boxens utsida.Lövet98 skrev:Kommer de uppdateras med fler kanaler för egt givare så man tex kan ha en egt givare för varje cyl på en säg 6a eller 8a?
Istället kör vi med en plug n play canbus modul man bara klickar i på baksidan som man sedan klickar i sina avgastempgivare i om man ska köra med många.