Well well, svamlet fortsätter.
Efter att ha rakt satt ut en dödsannons på den gamla motorn så funderade man stila på sina kammare vad man skulle ta sig till. Bli enuck, gå ut och köpa tidningen och komma tillbaka 20 år senare eller konvertera till katoliken och sikte på att bli påve. Alternativen var många men en mulen dag öppnade sig pärleporten och insiktens bleka ljus bländade mig i all klarhet. På blocket var det en tjomme som annonserat ut en motor från en -07 Shelby GT 500 komplett med låda och herregud massa kablar. Efter en kvick googling så hittade jag ett forum där dom diskuterade möjligheten att sänka in ovan nämnda motor i en gammhärk. En av användarna sade resolut att det var inga probs. Nya motorfästen javisst men man behövde inte göra några plåtingrepp på innerskärmar eller dylikt. Allt på Internet är ju sant så jag pantsatte mormors mammelucker och sålde min själ till högst bjudande( vilket inte gav många ören) och slog till. Den gamla motorn fick även ett nytt hem. Det visade sig att blocket hade spruckit i ett cylinderlopp men Ford SVO topparna å det andra var helt i sin ordning så karl var så nöjd att han rent av ringde och tackade efter en bra affär efter han fått grejorna vilket egentligen innebär att man sålde för billigt som vanligt.
Motor å massa annat anlände och jag pinkade på mig av ren upphetsning. Efter en snabb uppackning konstaterade jag att den nya motorn var synnerligen bredaxlad modell Arnold (kan inte stava tills hans efternamn). Den var ca 15 cm bredare än den gamla och den gamla hade ungefär 3cm över per sida. Med mina basala mattematiska kunskaper insåg jag att herr forumanvändare inte var annat än en lögnhals av otroliga mått. Så det blev till att sprinta iväg till den lokala järnaffären och köpa en massa kapskivor samt åka förbi en kompis och lägga beslag på hans plasmaskärare.
Början av massakern såg ut såhär.
Sen var det bara att fortsätta. Båda tornen försvann fortare än en kvinna i ett shoppingcenter. Motorfästen fick gå samma öde till mötes. Den skarpsynte noterar bromsservot som kom från en VW jetta årsmodell -82.
En mindre vacker bild på hur man såg ut. Känn er fria att inte kommentera min fagra nuna.
Kan nämna i förbigående att mitt mellannamn är köpfärdigt. Är sjukt imponerad över de som bygger allt mellan himmel och jord själva. Tyvärr så är man inte lika händig och har verkligen inte tålamodet för det heller. Så efter att ha kapat bort allt vad framvagn hette så insåg abrupt att man kanske behöver nått nytt. Så det beställdes en helt ny framvagn från det stora landet bortanför Norge och en massa vatten. För att finansiera detta så smög jag runt på stans äldreboende förklädd till frikyrkopastor och tiggde pengar till allehanda ändamål som ansågs vara i behov av bidrag.
Såhär framvagnen ut. Fylld av hopp så var det inget att fundera på. Servo skulle man äntligen på. Skönt att slippa göra på sig av ansträngning vid fickparkeringar och dylika situationer- Motorn skulle ju passa utan problem. Detta visade sig vara en ganska grov misshandel av sanningen.
Efter all kapning så förstärktes rambalkarna innan den nya framvagnen svetsades fast.
På det dyra köpet så blev det nya bromsar fram med snygga skivor och ytterst tilltalande Wilwood ok. Förvisso bara 11tums skivor men för gudars skymning det räcker väl gott. Detta visade sig också vara helt fel men just då vara det inga moln på min himmel.