Jag köpte SFRO handboken och satt och läste igenom den igår. Men jag har några frågetecken jag skulle vilja reda ut. Ni som gjort detta tidigare kanske kan flika in! bilen i fråga är Corvette C4 80-tal
Motor- Jag har fortfarande ett gen1 baserat block men från senare årsmodell, jag gillar denna motor och har lagt mycket krut på den så helst vill jag ha den kvar

Växellådan- Denna är bytt till en Lenco Cs3 med tryckluftväxling och paddlar på ratten, så den borde väl falla in i kategorin?
Bromsar- Räcker det med typ Wilwood eftermarknadsbromsar som passar modellen? Eller är det bromsar från ett helt annat fordon som måste dit?
Bränsle- Bilen är konverterad till E85 för många år sedan
Bakaxel- För närvarande original Dana 44. Antar att den måste bytas till en typ Ford 9"?
Hjulupphängning-Det sitter bladfjädrar original, men vad klassas som ombyggnad av fram/bakvagn? Om det sitter coilovers runtom räcker det?
Bilen är turbomatad men det hade varit skönt att få det på papper. Tanken är att bygga om bilen så den faller in i kategorin för ombyggt fordon och regga om den som sådant
Om man nu blir tvungen att byta motor, kanske det är idé att satsa på en ls baserad 4,8l V8 från typ silverado på 270hk. Sedan ladda lämpligt i den så den håller sig inom gränserna ( max 15kW/100kg )
Bilens tjänstevikt är 1520 och totalvikt 1680.
Tack på förhand.
/Svante.