Min tråd kommer innehålla 2 långtidsprojekt, En 2d Amazon sedan från -66, som jag har som bruksbil, samt en "busbil" som är en Amazon kombi från-65.
Börjar väl det hela med lite bilder från början till nu!
Så här såg sedanen ut dagen jag blev 18, då jag fick den i present

Väldigt fräsch i inredningen med bara något slit märke i förarstolen, samt de klassiska sprickorna i panelen

Lite slitna mattor såklart men det är väl inte så noga

En sista från födelsedagen då.. Stolt man var!

Stressade som satan med renovering av bromsar, putsa, samt kolla så alla lampor fungerade (som dem såklart gjorde

Självklart ordnades fula lutningen på röret upp innan bess..

Sen åkte man på Meet of the month! Riktigt trevlig träff

Då det blir lite tråkigt att bara åka runt utan att spela musik så byggdes det en upphöjd hatthylla med högtalare i, man vill ju inte förstöra dem fina, orörda plåten..

Men självklart måste man ju få motgångar med allt.. Så för att jävlas (efter ca 600mil) så fick man ett vevhustryck från helvete med lite oljesprut från vevhusventilationen och dyligt

Rost i cylinderloppet, och rätt mycket glapp i kolven på 1 cylinder

Fick även reda på att min gamla b18 var borrad till b20 i samma veva

Fult och skitit är vad allt var!

Det var bara sätta igång och stressa ihop en ny motor! Helt oseriöst bygg då avsaknaden av pengar var stor, men men nöden har ingen lag som det heter

När man ändå var i farten, varför ska det då vara helt original?

Toppen lämnades in på riktplaning (då den redan var planad 2mm..) och man påbörjade lite portning! (inte färdigt på bilden)

Ur med den gamla

Och sedan saknas ju såklart en massa bilder under tiden man fixar och donar, då mobilen sa upp sig helt

Köpte ett par SU förgasare och 4,2,1 exktraktorgrenrör

Såg ju något bättre ut än när jag fick han

Sen här ser man lite skillnad med!

Självklart eftersom man fått lite flera kusar i maskineriet så blev högerfoten tyngre, bensinkostnaderna högre och slitaget värre, så ja, det hände en grej kan man ju säga..

Den drev jättefint på båda hjulen sen sa det bara knak

Men men man har ju samlat på sig ett litet lager så det här ordnades snabbt upp med en annan axel! När man ändå var i farten fick den bli röd

Slänger in ett par bilder på den helt kompletta och vackra Kombin! Eller hur det nu var.. Sen får jag ge mig för idag, har lov så då ska man jobba, för ja, man måste ju ha råd med projekten

Och upp på logen för förvaring till våren!

Men sen kom man ju på att man måste visa sedanen i dagens läge, så blev en bild till

Kommer väl en mindre update snart nog, då jag har mer på lager, men det var allt för nu