ms3x problem
Moderator: backeliten
ms3x problem
Hej!
Nånting har hänt med styrsystemet men jag vet inte vad och hoppas att nån här har ett vettigt svar.
Jag får upp felmeddelande :
**EGT input pin conflict - pin already inuse by - EGO**
Det hände bara helt plötsligt när vi höll på att ställa in tändningsvinkeln, har funkat hur bra som helst innan men sen rätt var det va så gav det upp och det där felmeddelandet kommer upp.
Någon som vet hur man gör?
Mvh/ Andreas
Nånting har hänt med styrsystemet men jag vet inte vad och hoppas att nån här har ett vettigt svar.
Jag får upp felmeddelande :
**EGT input pin conflict - pin already inuse by - EGO**
Det hände bara helt plötsligt när vi höll på att ställa in tändningsvinkeln, har funkat hur bra som helst innan men sen rätt var det va så gav det upp och det där felmeddelandet kommer upp.
Någon som vet hur man gör?
Mvh/ Andreas
Re: ms3x problem
Möjligtvis, har dock ingen koll på hur man gör det :/
Ser ut som EGT använder samma ingång som EGO.
Är nog därför du får upp detta felmeddelandet, kolla egt inställningarna.
Är nog därför du får upp detta felmeddelandet, kolla egt inställningarna.
Volvo 144 Sugis -70
Volvo 740 16V Turbo -87
Volvo 740 16V Turbo -87
Mm, det förstod vi nog, problemet är ju att det fungerat förut och killen här har inte ändrat på dessa inställningar och de borde ju inte ändra av sig själv...
//MartinL
Varför inte kolla inställningarna? nån ström dipp medans man sänder inställningarna till boxen kan sånt hända.
Volvo 144 Sugis -70
Volvo 740 16V Turbo -87
Volvo 740 16V Turbo -87
Grejjen är ju precis som mauser säger att jag inte rört nån utav dom inställningarna oçh kommer inte åt dom vad jag vet då datorn inte kan ansluta till boxen pga detta
Det är ju fråga om en konflikt i mjukvaran och den ändrar man inte med annat än dator. Så datorn bör kunna ansluta.
Men om processorn däremot flippat (hänt mig otaliga gånger med MS1) så kan en flashing vara ända hoppet.
Men om processorn däremot flippat (hänt mig otaliga gånger med MS1) så kan en flashing vara ända hoppet.
//MartinL
Jo man tycker ju det men den försöker ansluta 3 gånger och sen får jag upp en ruta om att det inte går att ansluta och samtidigt så kommer rutan om pin-konflikten upp :/
Okeej låter som en trög procedur att hålla på så? (Är ny på det här)
Okeej låter som en trög procedur att hålla på så? (Är ny på det här)
Problemet löst!
Det var nått fail med boxen, laddade in ny programvara och vips så funkar allt igen, tack för svar!
Det var nått fail med boxen, laddade in ny programvara och vips så funkar allt igen, tack för svar!