Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » mån jun 26, 2006 5:09 pm
nån som vet vad Timos motor tar för en kamaxel till B20??
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » fre jun 30, 2006 5:38 pm
1700:- tillexempel för en 717 kam inbytespris, bilen drar bra genom hela registret och motorn kan gå runt 0,7/milen med dubbla SU.
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » fre jun 30, 2006 6:43 pm
oki tackar för svaret, men hade redan hunnit ring o fråga han, 1500 med inbytes kam fick jag som som svar!
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » fre jun 30, 2006 10:07 pm
140Rally skrev: oki tackar för svaret, men hade redan hunnit ring o fråga han, 1500 med inbytes kam fick jag som som svar!
hehe ja se där, ännu bättre...inte farliga priser han har
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » tis jul 11, 2006 9:23 pm
Nån som vet hur Timo 840 kammen ska va inställd? har köpt en trappstegskil men måste ju veta om de är bra ändå..
Holmbergarn
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32 Blev medlem: lör apr 16, 2005 6:18 pm
Ort: KLINTEN
Inlägg
av Holmbergarn » lör jul 15, 2006 11:18 pm
Om jag minns rätt så ska insug och avgas va lika vid ödp. vill du ha mer vrid så kan du köra med 0,25 mm mer på insug.
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » sön jul 16, 2006 10:35 am
oki ska ut o mäta o kolla de nu..
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » tis jul 18, 2006 8:27 pm
fick igång min tiom trimmade 140 idag o måste säga att jag är mkt nöjd med kamaxeln!
sudden
För mycket laddtryck
Inlägg: 216 Blev medlem: lör aug 13, 2005 7:56 pm
Ort: örnsköldsvik
Inlägg
av sudden » ons jul 19, 2006 11:27 am
Funkade det bra med bestyckningen på webrarna som du fick av jens.
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » ons jul 19, 2006 1:07 pm
körde med de som jag hade i tidigare o de va ju nästan lika! går rent o den går att trampa fullt från 900rpm utan att den hostar ens.. varvar över 7000rpm utan problem.
sudden
För mycket laddtryck
Inlägg: 216 Blev medlem: lör aug 13, 2005 7:56 pm
Ort: örnsköldsvik
Inlägg
av sudden » ons jul 19, 2006 1:41 pm
Har en likvärdig motor som din fast med en kg6 kam och har inte fått min att gå riktigt 100.Vad kör du med för bestyckning på din.
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171 Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av 140Rally » ons jul 19, 2006 2:59 pm
enda jag vet är att jag har 60/F8 lågfart, F2 E-rör står inget på mina luftmunstycken vet inte varför. resten har jag inte en aning om vad de är, se till att tändsystemet är riktigt sjysst de va slut på min innan o den gick skit dåligt.. nu har jag brytarlöst R-sport system..
Kalixvansinne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60 Blev medlem: sön sep 17, 2006 9:23 pm
Ort: kalix
Inlägg
av Kalixvansinne » fre sep 29, 2006 11:31 pm
Vars får man tag på Timo?? har han en hemsida eller dylikt?
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336 Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:
Inlägg
av Hasse63 » lör sep 30, 2006 12:42 am
Timos Motor, 08-745 54 40 Ingen hemsida