Verkar gå lätt att få bra snurr i bb
Btw går hur smidigt som helst att rita "elvor" på torr asfalt iaf
Hittat ett begagnat insug för bra pengar som verkar vara tusen gånger bättre än offenhasuer 360 som sitter på nu, ett Weiand Action Plus 8008 så det får nog bli ett sånt
Offenhauser 360:
Manifold height: front 391/416, rear 4171/432
Peak torque: 436 lb-ft @ 3,{{{900}}}
Peak horsepower: 412 hp @ 5,900
Power at 3,000 rpm: 397 lb-ft, 227 hp
Power at 5,000 rpm: 411 lb-ft, 392 hp
Average 2,500-4,500: 411 lb-ft, 276 hp
Average 4,500-6,000: 397 lb-ft, 395 hp
Average 2,500-6,000: 404 lb-ft, 327 hp
Weiand Action Plus 8008:
Manifold height: front 331/48, rear 411/44
Peak torque: 452 lb-ft @ 3,{{{900}}}
Peak horsepower: 442 hp @ 5,900
Power at 3,000 rpm: 419 lb-ft, 239 hp
Power at 5,000 rpm: 429 lb-ft, 408 hp
Average 2,500-4,500: 425 lb-ft, 286 hp
Average 4,500-6,000: 418 lb-ft, 416 hp
Average 2,500-6,000: 421 lb-ft, 342 hp
Gällande headers tror jag det är rätt trånt så jag funderar på enklare headers enligt länken nedan, är det fortfarande positiva effektmässigt?
http://www.ebay.com/itm/RACING-HEADER-M ... 62&vxp=mtr