Allt inom Usa bilar samt hot rods
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » sön jul 23, 2006 7:30 pm
tjena.
är det svårt att regga om en Dart -67 med diesel sexa till V8? "hittade" nämligen en sån dart idag, obehovet av jänkare minskade ju inte direkt när den stog o såg allmänt lessen ut.
(o sen att man är torsk på helsoffa o rattomat är ju ingen nackdel)
skiljer det nått mellan dom som hade sexa org. o de som hade V8? tänker mest på bromsar o sånt.
söker även all info som går att uppbringa om darten.
tacksam för svar!
/Rogge needs raggarbil
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
N86ers
För mycket laddtryck
Inlägg: 191 Blev medlem: sön jul 10, 2005 8:42 pm
Ort: Skövde
Inlägg
av N86ers » sön jul 23, 2006 8:24 pm
de är nog ganska lungt sätt i en liten v8 som inte har mkt hästar så går de säkert bra
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » sön jul 23, 2006 8:31 pm
mjo, men jag funderar på merjobb oxå, byta tank? tankmätare osv..
så är det iaf på polarna caprice hgw, den har haft diesel innan, (302 nu) o sen dess så funkar inte tankmätarn o massa sånt.
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
N86ers
För mycket laddtryck
Inlägg: 191 Blev medlem: sön jul 10, 2005 8:42 pm
Ort: Skövde
Inlägg
av N86ers » sön jul 23, 2006 8:37 pm
tankmätaren ska ju inte ha med det att göra.. den sitter liksom i tanken å du kan ju använda samma tank bara du tömmer å gör rent den ordentligt innan så de inte är massa diesel kvar i den.. å motor å så finns de ju säkert motor fästen att få tag i till chrysler motorer eller nått eftersom de finns ganska många dartar med v8
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » sön jul 23, 2006 8:44 pm
ok! tack för svaren
nu ska man bara skaffa ett jobb så man kan få råd o köpa
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
haylakeracing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76 Blev medlem: tor dec 04, 2003 1:50 am
Ort: Umeå
Inlägg
av haylakeracing » mån jul 24, 2006 12:42 am
Är bilen svensksåld så bör den ha dom grövre stavarna och fjäderbladen vilken man "ska" ha för att få ha v8.
Sen finns det specialfästen att handla om man ska montera v8 på en framvagnsbalk som hör till en sexa.
fast har dom monterat en dieselsexa så kanske det inte är så värst mycket kvar av originalfästena iallafall..
V8-framvagnsbalkar är lite svåra att få tag på
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » mån jul 24, 2006 10:09 am
ok, jag vet ingenting om bilen, mer än att den har en diesel sexa, o att det är en "dodge dart 270" (vad nu det innebär)
med en liten v8 (typ 273 eller nått) så borde det väl inte vara några problem?
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » mån jul 24, 2006 10:38 am
hittade på moparswedens hemsida ett program som man kan söka på chassinummer i, o det gjorde jag och fick fram detta
det har suttit en 273 i den innan
bordeju inte vara några problem att regga tillbaka till det då? eller en 318
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
haylakeracing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76 Blev medlem: tor dec 04, 2003 1:50 am
Ort: Umeå
Inlägg
av haylakeracing » mån jul 24, 2006 1:54 pm
Då bör det ju gå ganska smärtfritt.
Reptilen
Inlägg
av Reptilen » tor nov 23, 2006 11:21 am
¨¨