greendanger84 skrev:japp startade på ettans växel tyckte de kändes bäst
runt 5500- 6000 hade jag
2 an körde ja på
ja mixtrade med luft trycket i slutet å den repan var en av dom sista bästa repan hade jag 1 kg i dom faktiskt 0,85 hade jag i slutet
får helt enkelt spara ihop till rediga dämpare vart kan man hitta sådana som du rekommenderar
tack för alla bra tips å trix

Lite kort skrivet...
Gör burn outen på den högsta växeln bilen orkar med, så du får bra snurr på hjulen, stå i framkant på vattnet, så slipper du få hjulhusen fulla av vatten som sedan droppar ner på däcken.
Dom flesta nybörjare åker med alldeles för lågt tryck i slicksen, sträva alltid efter att ha så högt tryck som möjligt, utan att förlora prestanda, då rullar däcken lättare och bilen går stadigare m.m.
Eftersom din bil är dragracing only, så satsa på ett fabrikat som gör dragracingstötdämpare. Jag kan skaffa fram något lämpligt till dig. Coil Overs har fördelen med att det är lätt att byta fjädrar med olika fjäderkonstanter, vilket också är en del av chassi tuning.
Om du inte redan gjort det så sök på mina inlägg, framför allt i Chassi avdelningen jag har skrivit ganska mycket om det här redan, så slipper jag skriva allt igen
Vilken växel gick du i mål på, 5an?
Du har alltså utrymme för att prova med en numeriskt högre bakaxel utväxling och starta på 2an i stället. Jag tror att det skulle funka bättre.