Det är ju inget man gör bara sådär, då man måste uppgradera de yttre drivknutarna och naven på coupé-modellerna.
Fick bra hjälp av min svåger att svarva S4:a-naven i en stabil svarv. Riktigt hårt material!

Tog ner ytan till 42,02mm för att få presspassning mot mina nya hjullager.

Skruvade bort hela spindeln

Mätte offset

Pressade ur det gamla navet samt hjullagret

Då jag köpte hjulnav från en S4-00 så hamnar hjulet 9mm längre in.
Så här schimsade jag ut lagret 6,5mm


Fräste sedan spindlarna på insidan då de nya stora drivknutarna tar i annars.

Här sitter även knutarna på plats

Slutligen så fräste jag bromsoks-hållaren 2,5mm för att det skulle lira med den nya offseten.
Alternativet från början var att köpa baknav från en urS4, vilket skulle innebära att man kunnat få hjulet längre ut istället för tvärtom.
Sedan var det bara montera ihop axlarna med drivknutarna och montera dem på bilen

Blev ett klipp på en launchstart. Nu är det bara att lära sig hantera bilen också

https://www.youtube.com/watch?v=dW_nltrtGJg
