Jaså, är det så pass många som följer bygget?
Det känns smickrande. Trodde bara läsarna här var intresserade av bilar med 200 kg motorer längst fram. Det är kanske lättare att slira då?
Själv var jag i Luleå för två veckor sedan och tittade på motorbygget. Underdelen stod monterad med vev och allt. Den vägde ungefär som ett B230 block då jag provade att slita upp den från golvet. Detta innebär att det kommer bli en rätt lätt motor. En B230 väger ungefär 140 kg och en S50 väger över 180 i sugutförande. Denna lilla skitmotor kommer uppskattningsvis landa på runt 100 kg, vilket är suveränt. Man vill ju ha tyngdpunkten mitt i bilen.
Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat något. Till mitt försvar kan sägas att nästan hela sommaren stod bilen nere hos Igmab. Var nere och hämtade den dagarna innan dom slog igen för semester.
Ska lägga upp bilder, även om vissa bilder är tagna ur vinklar som inte avslöjar allt...

Tillverkade fästen att svetsa i karossen att fästa stolen i.

Sedan vevade jag ihop ett underrede enligt FIA:s ritning....ungefär. Sedan har jag gjort egna tolkningar för att spara vikt.

....och hivade in stolen.

Har börjat måtta in pedalfästet. Som ni ser blir det tight mellan gaspedalen och tunneln. Tur att jag bara har storlek 40 i skor...

Sedan har jag skaffat en stor och tung växelspak. Det är ju jättebra, för då hoppar växlarna ur lättare om man hoppar med bilen...