M10 rattlåsracing , ut med det gamla och...
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Framför framrutan är ett utmärkt ställe att ta luft.
Detta kanske kan ge några ideer.
http://www.hotrod.com/how-to/engine/130 ... ir-system/
Detta kanske kan ge några ideer.
http://www.hotrod.com/how-to/engine/130 ... ir-system/
Jonas Bylund


Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor

Helst plötsligt klarnade det till lite med hur jag kan lösa det då. Vips hamnade ju turbon ännu mer rätt till då

Tack tack
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Onsdag är veckans bästa dag, då kan jag pyssla på med lite av varje.
Dagen har bjudit på allt från att förstöra delar av garagets gemensamma blästerskåp (fixat) sorry..
Till att svetsa diff till den enhjulande grå 02an

Till ännu mera grubblande på torrsumps fixandet.
Det är lätt konstaterat att det är svårt dumt och skitjobbigt att försöka bygga en annan lösning i motorrum än ursprungsbyggaren tänkt
Där min pattersonpump ville bo

hade jag förträngt helt att det satt en styrsnäcka...
Och att min motor flyttat ett antal cm bakåt samtidigt som framvagnen flyttat 7cm framåt
Total kollisionskurs mao.
Så kvällen har ägnats åt att fräsa fästen och flytta saker hit o dit, vilket direkt tillförde komplikationer såklart då min kuggrem till pumpen helt plötsligt blev för kort
Bland annat som oxå måste ändras , byggas om/nytt tur det är höst så det är långt till att ruppa runt skrotet.
Mer bilder på eländet kommer , men inte idag.
Over and out // Erik
Dagen har bjudit på allt från att förstöra delar av garagets gemensamma blästerskåp (fixat) sorry..
Till att svetsa diff till den enhjulande grå 02an

Till ännu mera grubblande på torrsumps fixandet.
Det är lätt konstaterat att det är svårt dumt och skitjobbigt att försöka bygga en annan lösning i motorrum än ursprungsbyggaren tänkt

Där min pattersonpump ville bo

hade jag förträngt helt att det satt en styrsnäcka...

Och att min motor flyttat ett antal cm bakåt samtidigt som framvagnen flyttat 7cm framåt

Total kollisionskurs mao.
Så kvällen har ägnats åt att fräsa fästen och flytta saker hit o dit, vilket direkt tillförde komplikationer såklart då min kuggrem till pumpen helt plötsligt blev för kort

Mer bilder på eländet kommer , men inte idag.
Over and out // Erik
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
De var ju tur vi slängde bort PG-lådan som fanns i garaget då!
Senast redigerad av Lillen den tis sep 29, 2015 11:35 pm, redigerad totalt 1 gånger.
VW & Volvo.
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Haha , försökte ju pracka på den på alla jag kände ju.
Men tro fan kommer och behöver när den gått nå varv i fraggen...
Men tro fan kommer och behöver när den gått nå varv i fraggen...
VW & Volvo.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
ring stig o han hadde höst rea på några fina lådor. då det gäller lådor och converter är det köp dyrt och va glad som gäller att bygga snik lådor är lika med att man alldrig får tävla bara jävlas
sen tänker man på att bygga en motor som har kvar bottendraget och det gäller då mest val av kam, grenrör och turbo som ska lira redan från lägre varv eller så satsar man på lustgas men går inte att ha i alla klasser.
mvh jens

sen tänker man på att bygga en motor som har kvar bottendraget och det gäller då mest val av kam, grenrör och turbo som ska lira redan från lägre varv eller så satsar man på lustgas men går inte att ha i alla klasser.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Jag har pratat med stig och han hade lite förslag.
Mkt klur det där med converter då man ska åka liten motor med mkt mos.
Billigt är det inte men om man vill ha billigt så har jag valt fel sport...
Mkt klur det där med converter då man ska åka liten motor med mkt mos.
Billigt är det inte men om man vill ha billigt så har jag valt fel sport...
Re: M10 rattlåsracing , f
Förbereder docka in motorn nu, inte för att permanent montera utan mest för att stämma av att teori o praktik är samma sak. Massor med klur med smågrejor som är tråkigt som tusan och tar all tid o tankekraft
Det går iaf framåt , inte något att visa på bild direkt men som sagt hoppas på att provmontera nu i veckan.
Och då kan det komma en bild el 2.
Sålt den gråa bmwn iaf så nu är det 100% fokus på tuoringen så den är klar till sommaren.
Det går iaf framåt , inte något att visa på bild direkt men som sagt hoppas på att provmontera nu i veckan.
Och då kan det komma en bild el 2.
Sålt den gråa bmwn iaf så nu är det 100% fokus på tuoringen så den är klar till sommaren.
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Annars har vi en liberty över och en koppling med svänghjul som passa direkt på m10 
Så du får växla själv mycket ballar
Inte alls så mycket skruva som man tro med de grjerna om man väljer att åka lite tightare inställning på
kopplingen.

Så du får växla själv mycket ballar

Inte alls så mycket skruva som man tro med de grjerna om man väljer att åka lite tightare inställning på
kopplingen.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Hoppsan då, vad kan den kosta?
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
30k för lådan då följer det med ett reserv drev till varje växel.
6k för koppling och svänghjul.
6k för koppling och svänghjul.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Varför ska ni sälja libertyn?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Re: M10 rattlåsracing , funderar på växellådor
Roggah , jag skickar dig ett pm