detta är standard 4.8L toppar med ärligt borr i flödesbänken. många i usa klämmer dit en för stor 2" ventil sen flödar de med 3.9 borr eller 4". ser man på flow demand så behöver man sällan mer än 240cfm och nått åt det hållet hoppas vi kunna komma fram till men ventilerna sitter på fel ställe och sätet är ganska kast och på det viset där det inte går att få till med standard ventil utan att byta sätes ring. +0.91 under ventilen standard och ca 85 grader under 45 grades sätet nästan. man kan se en super smal 60 grades vinkel om man tar på sig mister mago brillorna.
låter illa på nästan alla lyft men det tror jag beror mycket på sätes jobbet.
men detta är en turbo bil kommer att bli bra.
ska man sug trimma så ska man köra +4" borr och L92 toppar som flödar 330cfm standard, en helt annan värd designade av chapman racing enligt myten
martin tänk volvo 8v! så är ändå inte topparna så dåliga för turbo. 2.4L och 220cfm med 48x39.5 ventiler vad kan man få ur en sån topp?
mvh jens