Jag nollar kopplingen efter varje runda, sedan tar jag ur lådan och byter lameller mellan tävlingsdagarna. Har hänt att jag bytt lameller mellan rundorna om det slirat tokmycket, men jag försöker undvika det.
Jag skruvar alltid kopplingen själv och det är i princip det vi mekar med på tävlingarna förutom tuning i datorn. Och nivån på mek är ungefär som Micke beskriver sitt kopplingsmek.Jens Gustavsson skrev: jag är lite rädd för att det blir för mycket skruvning med kopplingen då man kör litet team och olika team var tävling.
mvh jens
Jag spekulerade fritt, försökte tänka att dynon skulle simulera stillastående bil.Jens Gustavsson skrev:blir nog svårt att stå still med däcken på transbrake och sen acc till 6800rpm och samtidigt starta svepet därifrån eller hur menar du?
vet inte hur mycket du kan om en konverter men de slirar olika på olika vrid och varv... fins inget inslags varv som på en skoter variator med ramper.
det som sangren skulle behöva (och det är på gång) är en varvtals mätning på en kanal från motorn så man ser slir och motorns varvtal i loggen i dynon samtidigt som man ser varv där bak där den mäter effekt.
mvh jens