Vad är för och nackdelar med dessa system
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
1 många biltilvärkare kör induktiv 60-2 tänd hjul ,
2 jänkarna kör induktiv magnet i givaren trigger med cylinder antal/2 trigger hjul på motorer där priset på grejorna inte har någon betydelse.
3 Autronik kör med hallgivare GT2 eller vad de heter med cylinder antal/2 antal tänder.
4 Nissan kör optisk 360 håls trigger
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
det finns säkert fler
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jag är mest fundersam på trigger till min turbo V8 som kommer att ha tryck förgasare med vems styrning på tändkurvan och logg med temp, lamda, mm
vad jag har förstått så kan vemset styras av altenativ 1-3 iallafall.
sen fins det färdiga MSD kitt modell 2 till den motorn som är utprovade i 20år, är det bra eller är det bättre att bygga ett eget modell 3 trigger?