Min turbo kommer inte räcka till mitt bygge och tänkte då införskaffa en holset super hx40.
Är dock osäker på storleken på mitt avgashus, finns i 14och 16 på t3 twin.
Är denna lämplig till följande setup?
B230fk med h-profil stakar
531 rejält portad med hårdare fjädrar
Kg 2t kam som skall bytas ut
Moddat svanhallsinsug med 3 tums spjäll
2200cc Bosch ev14
Nuke fuelrail
Och rejäl koppling
Givetvis extraktorgrenrör med extern 50mm wastegate.
Är den lämplig till min motor?
Holset super hx40?
Holset super hx40?
Volvo turbo projekt!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
Re: Holset super hx40?
om man köper av mig så hjälper jag till att välja rätt avgashus till din motor + att man får byta mot en mindre summa sen om man inte blir nöjd. hjälper även till med frågor runt tuningen och konceptet i övrigt. hinner dock inte hjälpa alla nuförtiden då tiden inte räcker.
mvh jens jens@savarturbo.se
mvh jens jens@savarturbo.se
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Jo men dina är lite dyrare med. Någon annan som har tips?
Volvo turbo projekt!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
jo jag är lite dyrare ibland men jag säljer turbon med installations hjälp, med bytbart avgashus och med hjälp hur motorn skall mappas, justeras och vilka grejor som ska användas runtomkring så att allt ska bli bra för kunden.
köper man från en webshop som bara med automatik skickar en turbo så ingår inga tipps eller hjälp. man får själv avgöra vad ca 500kr mera /turbo är värt med hjälpen jag erbjuder.
har lärt mig att sålla bort kunder som bara tänker på priset och inget annat, de är inga bra kunder och det brukar inte bli nått bra slutresultat heller. roligare att hjälpa de som värderar bra hjälp och ett bra slutresultat.
jag brukar säga att jag är inte billigast eller den som har snabbast leverans tid men jag ska ha bästa supporten och hjälpa kunden bäst !
jag säljer gärna oftast ett kitt med saker runt omkring turbon också. med paketpriset man då får blir det rätt grejor för kunden som fungerar tillsammans och mest troligt billigare än om man köper en grej här och en grej där ...... hjälper gärna kunden sen med dyno körning och optimering.
mvh jens
köper man från en webshop som bara med automatik skickar en turbo så ingår inga tipps eller hjälp. man får själv avgöra vad ca 500kr mera /turbo är värt med hjälpen jag erbjuder.
har lärt mig att sålla bort kunder som bara tänker på priset och inget annat, de är inga bra kunder och det brukar inte bli nått bra slutresultat heller. roligare att hjälpa de som värderar bra hjälp och ett bra slutresultat.
jag brukar säga att jag är inte billigast eller den som har snabbast leverans tid men jag ska ha bästa supporten och hjälpa kunden bäst !
jag säljer gärna oftast ett kitt med saker runt omkring turbon också. med paketpriset man då får blir det rätt grejor för kunden som fungerar tillsammans och mest troligt billigare än om man köper en grej här och en grej där ...... hjälper gärna kunden sen med dyno körning och optimering.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Jensas Speedshop
-
- Forumsberoende
Håller så med om det här!Jens Gustavsson skrev:har lärt mig att sålla bort kunder som bara tänker på priset och inget annat, de är inga bra kunder och det brukar inte bli nått bra slutresultat heller. roligare att hjälpa de som värderar bra hjälp och ett bra slutresultat
-
- Ganska mycket laddtryck
Helt rätt! Alla ska ha hjälp och svar från dom som kan, sen ska dom handla vad dom behöver på eBay eller nån random webshop! Sen kommer dom tebax och frågar mer nåt dom får problem med skiten dom har köpt lite billigare annanstans...
When the flag drops, the bullshit stops!
Bedrövligt, inte nog med alla bromstrådar och information som ligger "gratis" på forumet, ändå klagas det över några kronor extra för kunskap som tar sin tid att lära (den hårda dyra vägen.)