Wikimoe!
Jag har alltid drömt om en sån här bil. Hoppas att jag en gång får möjlighet att köra en!

Vuxendröm?
Tja, såna kan vara allt från torra till våta. Om man har våta, måste man ha regndäck...
x6rs!
Jag började med att mäta var bakhjulen skulle sitta. Sedan gjorde jag ett sträck på golvet där hjulcentrum skulle vara. Efter det skar Peter och jag ur allt där bak och brände dit det grova (60x40) fyrkantsröret. Vi lade ner tid på att verkligen se till att röret hamnade rakt.
Höjden på bakvagnen bestäms av reglementet, så det var bara att mäta in höjden och loda mot strecket i golvet. Då både höjden och placeringen i längd var bra, tillverkades ramben. I dessa svetsades fästen för bakvagnen, som senare bara var att bulta fast.
Framvagnen monterades på samma sätt. Började med att mäta ut var hjulcentrum skulle vara och sedan hade jag fått monteringshöjden av IGMAB, så det var bara att montera den.
Samma reglemente på tvärställd motor, men då behöver man sällan kapa i torpeden annat än för avgasrör och sånt. Man får flytta torpeden och även montera komponenter genom den. I mitt fall utnyttjas den regeln till att få en mjuk böj på downpipen.
http://www.fia.com/sport/regulations?f% ... ategory:79