Hej klarar dom fjädrarna verkligen 16mm? är styrningarna mm förbereda för det? jag har i värsta fall en med 14mm lyft som jag kan köra med 270 grader in och ut och 37mm profil in och 106 nock?Erland Cox skrev:CC:n kommer jag inte ihåg men mer än din topp, gissar på runt 48cc enligt höjden nedan.
Är denna 144mm så är den bara planad 2,1mm vilket låter lite.
Det sitter KG:s dubbla fjädrar i uppsatta för att ge 120 kg maxtryck med din kam och ca 60kg i sätet.
Det blir mindre komp än med din topp men portningen bör ju ge en del.
Erland
att köra 11.0:1 låter lite på en sånhär motor. jag tycker man ska köra mycket högre speciellt som på denna som går på E85. men jag erkänner att det vart trångt med ventiler speciellt med standard säten. ska fräsa ned insugarna och fräsa förbjupningar i kolvarna på avgassidan om man ska köra sugmotor nock vinkel på den.
tänk erland om den inte ger nå mer än standard 531 toppen som är planad? den gav ju 194hk med en turbo kam med 37/33 lyftare

mvh jens