7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
klabbe.p skrev:Hur ser övergången du ska ha ut?? Nr på summit?
Kan ev fixa en sådan de blir ju att skicka så de kanske tar några dagar men jag kan ju kolla om de går.
I övrigt ser de riktit bra ut.
fick svar från summit.. skall komma en i början på veckan
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
klabbe.p skrev:ok schysst att de löste sig.
har nämligen börjat göra lite nipplar så kunde ev fixat en.
Lycka till i fortsättningen. De ser väldigt prydligt ut.
Okej

Men satans hestec skiten krånglar nu i stället..
Jag tror jag dör....
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
vad krånglar med hestecen?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
såg du svarat under avancerat, samma problemphredde skrev:vad krånglar med hestecen?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nu funkar det som det skall:) var riktigt nere där en sväng men nu är allt på topp igen:) fått ny garage stereo med så nu blir det röjj i garaget:)
nästa uppdatering är väll en film på uppstart kan jag tänka mig
nästa uppdatering är väll en film på uppstart kan jag tänka mig

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Janne A
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 83
- Blev medlem: tis apr 05, 2005 1:04 am
- Ort: Borås
- Kontakt:
Knalledraget körs 26 och 27 augusti på Ramnaslätt, mycket köra då hela lördagen är kvalkörningar, även söndag fm kan man köra några kvalrundor om man önskar.
Kolla här!
http://www.vcet.nu
Kolla här!
http://www.vcet.nu
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
brukar köra vcet faktiskt..
Vi kör ju vcet tävlingar i arvika med, men det visste du redan antagligen..
har en matar kabel kvar till startmotorn nu

Vi kör ju vcet tävlingar i arvika med, men det visste du redan antagligen..
har en matar kabel kvar till startmotorn nu

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nu har den startat:) visserligen på stargas än bara:) men den hoppade till lite iaf.. nöjd
hoppas denna jädrans kopplingen kommer imorgon så det blir start.. annars måste jag nog göra allt som står i min makt till att bygga en

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag hade tänkt att köra här i arvika 19-20 aug. då är det mellansvenska:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nu jädrar finns det film grabbar och tjejer 
var lite klurigt med mekanisk pump till bränslet.. mycket pyssling blev det innan vi fick den att ta riktigt men nu funkar den utan problem.
Sedan har vi ju detta med sprutet som verkar usch...
Vill ju mappa i realtid och det går ju inte med hestec, har ingen lambda i heller så jag vet inte alls vad som händer..
Men nu äntligen har jag fått en mapp upp till kanske 4000rpm att fungera skapligt..
inget krånglade direkt vid uppstart..
Förutom ett stort missöde som kunde ha blivit mitt livs slut..
Bulten som håller aggregataxel drevet hade gängat upp sig och jag märkte det i sista sekund...
nu sitter den med loctite:)
Här kommer filmen..
Nu har jag fått tag på något sunkigt omvandlingsprogram så man får med ljud på filmen med..
Det är 3gp fil omgjord till mov, därav kvalitén..
Men ljudet är det inge fel på
http://media.putfile.com/uppstart-95
Nu blir det en öl ikväll tror jag:)

var lite klurigt med mekanisk pump till bränslet.. mycket pyssling blev det innan vi fick den att ta riktigt men nu funkar den utan problem.
Sedan har vi ju detta med sprutet som verkar usch...
Vill ju mappa i realtid och det går ju inte med hestec, har ingen lambda i heller så jag vet inte alls vad som händer..
Men nu äntligen har jag fått en mapp upp till kanske 4000rpm att fungera skapligt..
inget krånglade direkt vid uppstart..
Förutom ett stort missöde som kunde ha blivit mitt livs slut..
Bulten som håller aggregataxel drevet hade gängat upp sig och jag märkte det i sista sekund...

nu sitter den med loctite:)
Här kommer filmen..
Nu har jag fått tag på något sunkigt omvandlingsprogram så man får med ljud på filmen med..
Det är 3gp fil omgjord till mov, därav kvalitén..
Men ljudet är det inge fel på

http://media.putfile.com/uppstart-95
Nu blir det en öl ikväll tror jag:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Robert Ågren
- Impellerhead
- Inlägg: 146
- Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:06 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Va bra att det ordnade sig. Hestec är inte så roligt att jobba med men med inkopplad bredbandare så brukar det gå bra att få till lastpunkterna.
Startade ni upp den på metanol eller bensin? Och verkar det gå bra att starta med mekanisk pump? Kommer bränsletrycket redan på startmotorvarv eller måste den smälla igång för att det ska komma?
Startade ni upp den på metanol eller bensin? Och verkar det gå bra att starta med mekanisk pump? Kommer bränsletrycket redan på startmotorvarv eller måste den smälla igång för att det ska komma?
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
vi startade den på vanlig mack soppa..
I början så var ju problemet att vi inte fick soppatryck när vi körde på starten..
Hade en starter som man har till metanol modellbilar liggandes, plockade av remmen och körde med den startmotorn på hjulet.. då fick vi tryck men när vi närmade oss 70psi orkade inte motorn längre..
då trodde vi att det bara var att köra på starten igen med remmen på och trycket kom.. inte då...
Vi fick dra igång motorn med startgas, då kom det...
Antagligen så var det luft i systemet som inte kom ut eftersom vi inte fick regulatorn att öppna när vi körde pumpen lös.
Men när den startade så måste vi haft ett djävulskt tryck för det sköt en oring till en spridare
ställde ner några varv på regulatorn och då hade jag 60psi nästa gång den startade. det var ju mer måttligt..
Ställde den på 45psi med undertryck kopplat..
nu när systemet är luftat och varit igång tar det två varv innan trycket kommer, mycket bra:)
Det tar några varv innan gnistan kommer med..
antagligen hestec som behöver mäta upp punkterna från alla trigger signaler..
Ja om jag ändå hade en bredbandare, skulle kunnat döda för en idag kändes det som.
Låg ju en mapp i sprutet redan från någon konstig 4cyl spis
använde den och den gick ju skit kass..
trodde att med 4 1680 spridare så behöver jag sänka tiderna myycket..
men det var fel tänkt..
nu går den iaf skapligt..
får mappa vidare imorgon..
grannen har en lite bebis så jag får vara lite snäll mot grannskapet:)
I början så var ju problemet att vi inte fick soppatryck när vi körde på starten..
Hade en starter som man har till metanol modellbilar liggandes, plockade av remmen och körde med den startmotorn på hjulet.. då fick vi tryck men när vi närmade oss 70psi orkade inte motorn längre..
då trodde vi att det bara var att köra på starten igen med remmen på och trycket kom.. inte då...
Vi fick dra igång motorn med startgas, då kom det...
Antagligen så var det luft i systemet som inte kom ut eftersom vi inte fick regulatorn att öppna när vi körde pumpen lös.
Men när den startade så måste vi haft ett djävulskt tryck för det sköt en oring till en spridare

ställde ner några varv på regulatorn och då hade jag 60psi nästa gång den startade. det var ju mer måttligt..
Ställde den på 45psi med undertryck kopplat..
nu när systemet är luftat och varit igång tar det två varv innan trycket kommer, mycket bra:)
Det tar några varv innan gnistan kommer med..
antagligen hestec som behöver mäta upp punkterna från alla trigger signaler..
Ja om jag ändå hade en bredbandare, skulle kunnat döda för en idag kändes det som.
Låg ju en mapp i sprutet redan från någon konstig 4cyl spis
använde den och den gick ju skit kass..
trodde att med 4 1680 spridare så behöver jag sänka tiderna myycket..
men det var fel tänkt..
nu går den iaf skapligt..
får mappa vidare imorgon..
grannen har en lite bebis så jag får vara lite snäll mot grannskapet:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169