Ska se om jag hinner testa den i helgen. Den förra jag gjorde funkade enligt samma princip men den nya är förbättrad lite här och där (mest där) och har mycket högre kapacitet. Den förra funkade säkert för Mitsubishis aggregat men det rinner mer olja genom KKK- och Schwitzer-aggregat än genom Mitsu.
Aaaaa, skoj med mer pulver
Spoolupen med en K24 på en 1000 cc motor behöver du nog inte oroa dig över. Det är väl Volvos K24 du funderar på? Först hade jag td04-16t och 1052 cc och fick positivt tryck från 3800 varv. Sen blev det KKK K24 från Volvo och 1195 cc och då fick jag positivt tryck från 2800 varv... jag tror inte att laddet kommer 1000 varv tidigare med KKK:n bara för att jag hade 143 cc mer. Den är väldigt lättdriven. Rätt så trångt avgashus. Sen med Schwitzern blev det en helt annan historia och karaktär...
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Intressant!
Vad hade du för skillnad i effekt från 16t och kkk24an, på samma laddtryck. Att du sen skruvade upp ett kilo till kanske inte är riktigt rätt i jämförelsen
Jadu, bra fråga... Hade en del strul med hojen i samma veva som turbobytet så jag vet faktist inte. Vid bänkningen hade jag bara 1,2 bar i däcken (upptäcktes när jag kom hem...) så vi fick inte den att sluta spinna. Dessutom hade jag fått kammarna fel + lite annat strul. Sen ställde jag rätt kammarna och pumpade däcket och det blev ingen mer bänkning. Jag gasade och såg glad ut Så jag vet faktiskt inte vad effektskillnaden blev. Men jag fick snällare laddtrycksuppbyggnad med KKK:n. Mitsun slängde upp framhjulet mer brutalt än KKK:n gjorde, så KKK:n var bättre om jag skulle accelerera effektivt utan att behöva slå av såinihelvete för att jag fick tanken i huvudet. KKK:n var mer lättkontrollerad. När jag hade Mitsu-turbon så hade jag inte min laddtrycksstyrning (Apexi AVC-R), men hade jag haft den då så hade jag kunnat ställa laddtrycksuppbyggnaden så den blir som KKK:n. Så ska det gå hyfsat snabbt i accet = KKK. Huliganhoj = Mitsubishi
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Nu har jag slipat till kanterna lite och även monterat. Har inte hunnit provstarta ännu men det kommer förhoppningsvis i helgen.
Fint va?
Gjorde även ett snyggare fäste för framlamporna. Stans/nibbler och bockmaskiner är bra att ha tillgång till.
Sen bakade jag en kaka. (inte just den på bilden men en likadan. Dottern ville ha huvudet)
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
En av dom fränaste hojar som finns!
Visst har du byggt länge och flera versioner av denna?
Undrar oxå om du skulle vara intresserad av en aluminiumtank med "luffarturborör",typ som ZXR750: http://www.123pk.com/wp-content/uploads ... 828721.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Fick med den i ett hojköp engång och skulle passa "gamla" GSXR.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Ja, jag har haft denna sedan 1999 så jag har hunnit med en del olika versioner. Både sugisar och överladdade samt olika kåpor och fälgar och grejor.
Hmmm, jag har inget behov av en sådan eftersom jag har en turbo som suger luft genom sidan på hojen, men jag kan höra runt lite. Känner en del folk som kör gammelgixxers.
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Hej! Vet inte om tråden är aktuell. men vill tacka för råd och tips på denna sida,min cykel fungerade efter lite strul första tävlingen. andra gången jag körde gick det klockrent. mvh Bulten
Satan, jag har ju glömt svara på ditt PM som jag fick för en och en halv månad sedan! Feck!! Ursäkta så mycket Liten tabbe. Jag brukar svara på allt men nu fick jag hjärnsläpp.
Så det löste sig ändå? Vad var det som strulade?
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Det händer lite här.
Nu har hojen uppdaterats lite. Gamla KKK K24:an rasade så nu har den en GT2871R Jag passade på att bygga om intercoolern lite samt flytta bak den till oljekylarens gamla plats. Anledningen till det var att jag inte kunde svänga fullt innan för att gaffeln tog i ic:n. Nu har den fått dubbla mindre oljekylare istället och färgglada AN-kopplingar så den ser ut som en julgran.
Gaffeln är renoverad också. Jag håller på att installera en Cordona PQ8 quickshifter nu för att bara kunna växla på fullt spett utan att använda kopplingen eller släppa på gasen.
Det ska även få 6-kolvsok fram. Kom över bromsar från en Hayabusa.
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna