sk flödesprepp av turbo
Re: sk flödesprepp av turbo
Ser ut som dom har anställt en kille från nån konstnärsskola
Better to be over the hill than under
Re: sk flödesprepp av turbo
Sådär ser ju nyare jetmotorer ut Patrik så nån fördel har de la
Jag är dock inte rätt man för å besvara de
Jag är dock inte rätt man för å besvara de
Jens Hedlund.
Re: sk flödesprepp av turbo
Vilka jetmotorer då....? Dom får du gärna visa bilder på.!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
- Ort: Växjö
Re: sk flödesprepp av turbo
[img]http://www.airteamimages.com/boeing-777 ... 78083.html
Ja Janne som bilden ovan , general electrics motor ge90 är snarlik i designen som Patrik visade bild på.
Finns säkert dom med annan design också
Nått som går helt emot detta antar jag ?
Ja Janne som bilden ovan , general electrics motor ge90 är snarlik i designen som Patrik visade bild på.
Finns säkert dom med annan design också
Nått som går helt emot detta antar jag ?
Jens Hedlund.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
Det jag syftade på var den nya 'spetsen' på impellern.
vingarnas design har de kört nåt år.
vingarnas design har de kört nåt år.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: sk flödesprepp av turbo
Det där med böjda fläktblad har man hållit på med ett antal år på jetmotorer, det är dock inte rakt av jämförbart med vad Bullseye håller på med. Designen på hjulet ser ut som om någon rökt på rejält, det är ju inte i botten på kanalen som problemet finns...!
Re: sk flödesprepp av turbo
Nej den på bilden är ingen rakt av jämbförelse men Liknande
Om jag inte minns fel Har de dock gjorts försök med grejer mer likt de Patrik visade bild på, vet dock inte om de är något som har blivit mer ön prototyp av
Om jag inte minns fel Har de dock gjorts försök med grejer mer likt de Patrik visade bild på, vet dock inte om de är något som har blivit mer ön prototyp av
Jens Hedlund.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
Om jag får anta varför spetsen är utdragen så långt beror det väl på att man vill effektivisera 'hela' bladen på impellern.
Massflödet är ju bara på 'mitten av bladen' enkelt uttryckt.
Så, här tar de luften i 'mitten' av arean på röret och tvingar ut den mot mitten på bladen.
Kanske tänker helt tokigt, men det är baserat på Christer'NLR' uttalande för nåt år sedan.
Massflödet är ju bara på 'mitten av bladen' enkelt uttryckt.
Så, här tar de luften i 'mitten' av arean på röret och tvingar ut den mot mitten på bladen.
Kanske tänker helt tokigt, men det är baserat på Christer'NLR' uttalande för nåt år sedan.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
tänk efter en stund Alexander.
i mitten på impellern 'suger' det inte mycket undertryck pga periferihastigheten är låg.
Så, ingen idé att försöka öka flödet nå mer mot centrum.
Tvinga ut den stora luftmassan i inloppet mot impellerns effektivaste del skapar förhoppningsvis mer effektivitet.
i mitten på impellern 'suger' det inte mycket undertryck pga periferihastigheten är låg.
Så, ingen idé att försöka öka flödet nå mer mot centrum.
Tvinga ut den stora luftmassan i inloppet mot impellerns effektivaste del skapar förhoppningsvis mer effektivitet.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: sk flödesprepp av turbo
Skulle vara intressant att se hur en turbo på en modern F1 ser ut.
Peter Olson
Re: sk flödesprepp av turbo
Förutom el-driften så lär du inte bli speciellt förvånad...!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
En relativt intressant bild:
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: sk flödesprepp av turbo
Varför då...? Att luften roterar både i kompressorhjulets kanaler och då det lämnar diffusorn är på intet sätt nytt, det framgår av i stort sätt varje forskningsrapport i ämnet...