Rött och svart är aldrig fel
Inte nog med att man varit helt kass på ta bilder under bygget. Lyckades på något vis schabbla bort alla foton under ett antal månader. Var inte så imponerad över min egen oduglighet då insikten sakta sjönk in.
Men skit samma, jag får bjuda på det som finns. Kände att det var dags att byta ut instrumenteringen så det blev ett hus från Year One fullsmetat med löjligt dyra Autometer mätare. Dom måste tjäna bra med pengar. Risken finns nu att jag upprepar mig men jag får hoppas att läsarkretsen är lika dementa som jag. Detta var den andra uppsättningen jag köpte. Det första försöket resulterade i att firman i USA tog mina surt förvärvade 25pix och sedan upphörde att existera. Ganska öeltqavweåtqam b9aåsdvp irriterande kan man säga. Föga lönt att anmäla till polisen i USA. Deras intresse i detta var på nivån; Yeeah what ever man. Så undvik JME Enterprises som det vore rabiessmittad dobberman.
Lite plastigt kan tyckas men helt ok ändå. Saknar bara några kontrollampor för helljus osv. Tips mottages tacksamt.
Tankmätaren var programerbar vilket inte var så dumt. Hastighetsmätaren var också elektrisk. Ja alla mätare var elektriska. Utgång till hastighetsmätaren fanns i kabelhärvan så det var rent av fantastiskt lättjobbat för en gångs skull.
Om man nu bortser från att vi inte fick den att fungera på två dagar. Fel söktes. Hjälp inkallades. Samtal ringdes. Mail skickades. Inga framsteg förrän vi märkte att ett kontaktstycke inte var 100% ihoptryckt

.
Sen var jag så lurig att jag körde 1km istället för 1mile då den skulle ställas in. På så vis visar den km/h istället för mp/h. Man är då för klurig ibland

Får leva med att det är ganska lätt att bottna hastighetsmätaren. Över den hastigheten så bör man nog ändå titta mer på vägen än på alla mätare som pekar hit å dit
Stör jag mig lite på att i princip alla varvräknare från Autometer ska gå till 10000rpm, jag menar hur många är ens i närheten av 8000rpm och härjar. För mig är det roliga över redan vid 6500rpm.