Dagens jobb, tillverkat inloppsrör till turbonarna. Blev en jädra massa konor för att få de olika diametrarna att passa ihop.
En fundering bara om det är någon som vet. Om det regnar ordentligt kommer det här funka då. Eller bör jag stanna och koppla bort inloppen till filtrena då? Luften tas in i NACA duckten framför framhjulet uppe på skärmen.
Jag måste bara flika in med hur imponerande det är att se på all tillverkning du håller på med!
Började själv att svetsa i alu för ett par år sedan så jag vet hur j*vligt det kan vara.
Framför allt att rigga upp för att nästa ihop lösa delar, då måste man verkligen vara kreativ.
Och dom senaste uppdateringarna har jag granskat noggrant, mycket snyggt!
Och vilken tid de måste ta när du får göra dubletter av allt.
Alltid lika spännande att se dina inlägg...
Mvh Peter
For what it's worth... jeg hadde luftfilteret mitt rett bak framhjulet på turbohojen og kjørte i regnvær uten noen problemer. Annet enn vansinnigt hjulspinn..
I dag har jag byggt vevhusventilations burkar och pullverlackat grejerna jag byggde i går. Nu hinner jag inte bygga mer saker innan Elmia utan det blir att börja skruva ihop bilen igen nu.
Vad det gäller eventuellt vatten in i motorn, är det nog i sig inte ett problem.
En så stor motor matar man ju ledigt med 1 liter per minut om man skulle köra vatteninsprutning.
Däremot kan man ju fundera lite ang. luftfilter.
Det finns kanske viss risk att filtret imploderar om det blir blött, och "tätnar"
Foam filter bästa alternativet ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Johan_P skrev:hur funkar en sån där vattenkyld ic? I mitt huvud så tycker jag det borde bli fel. Motorvattnet ligger ju som oftast på 80-90ggr i bland över 100ggr och man ska ju få in så kall luft i motorn som möjligt men om man trycker in vatten som ligger på 100ggr i kylaren som borde det ju värma luften? eller är jag ute och cyklar? Snyggt som vanligt för övrigt. vart jag ju tvungen att åka till Elmia bara för det.
Det skulle bli väldigt fel om man byggde så.
Det är ju ett helt eget system med en vattenpump, En kylare en intercooler.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan