Spyder VX
Re: Spyder VX
Efter 4 månaders uppehåll pga av bristande lust och garage utan värme så har jag börjat greja lite igen nu när temperaturen ligger på rätt sida nollan.
Det som har hänt är att jag har lämnat delar av mitt insug till en kollega som ska svetsa dit slangstosar och fästen för fuelrail.
Har fått hem ett triggerhjul som beställdes från protoparts.fi. Ska monteras på vevaxelremskivan.
Sen har jag börjat med en plugg för att gjuta en form för min scuttle. Ska bara spacklas,slipas och målas innan den kan gjutas av.
Det var allt för denna uppdateringen. Hoppas det inte måste dröja lika länge till nästa.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Det som har hänt är att jag har lämnat delar av mitt insug till en kollega som ska svetsa dit slangstosar och fästen för fuelrail.
Har fått hem ett triggerhjul som beställdes från protoparts.fi. Ska monteras på vevaxelremskivan.
Sen har jag börjat med en plugg för att gjuta en form för min scuttle. Ska bara spacklas,slipas och målas innan den kan gjutas av.
Det var allt för denna uppdateringen. Hoppas det inte måste dröja lika länge till nästa.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Spyder VX
Dom senaste dagarna har det klurats på hur jag ska lösa det med säkerhetsbälte. Eftersom SFRO inte gillar midjebälte så blev det att fundera på hur jag ska lösa ett övre fäste för trepunktsbälte.
Svarvade lite gängade hylsor och kapade lite 25x3 hydraulrör som punktades ihop och monterades mot ramen med buntband för att testa.
Kommer borra hål genom övre ramröret och låta rören gå genom och ner till nästa rör där dom svetsas fast.
Förövrigt har det blivit gjort lite smågrejor såsom några bromsrör,slangar,handbromsvajrar och lite annat smått.
Ska försöka få gjort SFRO 1 innan semestern så håller på att fixa alla punkter inför det.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Svarvade lite gängade hylsor och kapade lite 25x3 hydraulrör som punktades ihop och monterades mot ramen med buntband för att testa.
Kommer borra hål genom övre ramröret och låta rören gå genom och ner till nästa rör där dom svetsas fast.
Förövrigt har det blivit gjort lite smågrejor såsom några bromsrör,slangar,handbromsvajrar och lite annat smått.
Ska försöka få gjort SFRO 1 innan semestern så håller på att fixa alla punkter inför det.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Spyder VX
Utan att låta gnällig, borde inte bältesbultarna vara lodräta?
Vid extrem belastning kan ju faktiskt bultarna bockas uppåt nu.
Eller tänker jag helt galet (som vanligt)?
Vid extrem belastning kan ju faktiskt bultarna bockas uppåt nu.
Eller tänker jag helt galet (som vanligt)?
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spyder VX
Du menar att dom ska skruvas i uppifrån? Kan inte sätta dom så för då blir det fel med öglan som bältet löper i. Sen sitter dom vågräta i alla bilar där bältet sitter fast i A-stolpen tex.Toni skrev:Utan att låta gnällig, borde inte bältesbultarna vara lodräta?
Vid extrem belastning kan ju faktiskt bultarna bockas uppåt nu.
Eller tänker jag helt galet (som vanligt)?
Och skulle det hända en olycka så sitter infästningen såpass högt att bältet kommer vilja dra den neråt.
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Spyder VX
Haj!
Roligt att det börjar hända lite igen
jag skulle vrida fästpunkterna 90 grader så blir det rätt belastning på bultarna.
då blir det som i en standardbil.
mvh. Danne
Roligt att det börjar hända lite igen
jag skulle vrida fästpunkterna 90 grader så blir det rätt belastning på bultarna.
då blir det som i en standardbil.
mvh. Danne
Re: Spyder VX
Ja eftersom jag bara har ett oisolerad plåtskjul att vara i så har det stått still under vintern. Men nu börjar temperaturen tillåta att jag är där ute.Danne_jmk skrev:Haj!
Roligt att det börjar hända lite igen
jag skulle vrida fästpunkterna 90 grader så blir det rätt belastning på bultarna.
då blir det som i en standardbil.
mvh. Danne
Tack för inputen men efter att jag konsulterat med min sfro man så kommer det inte bli som jag tänkt utan en helt annan lösning.
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
Re: Spyder VX
Efter lite mail-konversation med Uno på SFRO som trodde min lösning kunde funka om jag sätter stag från bältesinfästningen snett nedåt/bakåt, men då jag inte kan göra det pga att motorn sitter i vägen, så bestämde jag mig för att skrota min idé.
Kommer bli en huvudbåge med bakåtsträvor som jag fäster bältena i istället.
Kommer köpa en båge från finess.
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
Kommer bli en huvudbåge med bakåtsträvor som jag fäster bältena i istället.
Kommer köpa en båge från finess.
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
Re: Spyder VX
Kul bygge! Ett litet tips om bromsoken är att borra en kanal mellan cylindrarna så slipper man den något klumpiga metoden med två rör, ser lite mer smutt och "fabriks" ut med ett rör. Funktionen blir inte ett dugg bättre men det är en ganska enkel modifiering. Man måste givetvis dela oken.Allra enklast om man vill ha enkelrörs Volvook är att ta från en 240 med ABS,aningen besvärliga att hitta dock
Mvh Kjelle
Mvh Kjelle
Re: Spyder VX
Jo jag vet att man kan borra mellan cylindrarna för att kunna använda en ingång. Gjorde såhär för att jag fick till en bra dragning av bromsslangen .
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Spyder VX
Ser att du fixat dit "riktiga" spridare på insugsflänsen på ett insug som annars hade K-jetronic spridare.
Om du inte har gjort åverkan i spridarhålen finns det en gängad plastinsats som du kan skruva i och på¨så sätt få en spridarhållare som är gjord för elektrisk spridare.
Om du inte har gjort åverkan i spridarhålen finns det en gängad plastinsats som du kan skruva i och på¨så sätt få en spridarhållare som är gjord för elektrisk spridare.
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Re: Spyder VX
Jag har 2 st splitternya 240 ok utan ABS om du behövde sådana.
Är aldrig använda.
Mvh Erik
Är aldrig använda.
Mvh Erik
Re: Spyder VX
Tack för tipset, har redan såna spridarhylsor som du länka till.Magoo skrev:Ser att du fixat dit "riktiga" spridare på insugsflänsen på ett insug som annars hade K-jetronic spridare.
Om du inte har gjort åverkan i spridarhålen finns det en gängad plastinsats som du kan skruva i och på¨så sätt få en spridarhållare som är gjord för elektrisk spridare.
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
Re: Spyder VX
Skicka gärna pm med pris?gasekke skrev:Jag har 2 st splitternya 240 ok utan ABS om du behövde sådana.
Är aldrig använda.
Mvh Erik
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk